fbpx

Erika Christakis, expert în educație: ”Școala nu era prea grozavă nici înainte de COVID-19”

Erika Christakis, expert în educație, explică, într-un editorial publicat în The Atlantic, motivele pentru care școala americană avea probleme mari și înainte de pandemie. Ea afirmă că situația epidemiologică reprezintă o oportunitate de a regândi sistemul școlar, astfel încât să fie mai eficient și mai ofertant pentru copii.

Ce spune Erika Cristakis:

Școala în pandemie nu funcționează bine, în special pentru copiii mai mici – și este aproape imposibil pentru cei 20% dintre elevii americani cărora le lipsește accesul la tehnologia necesară învățării la distanță. Dar ceea ce părinții ajung să înțeleagă despre educația copiilor lor – întrezărită prin ferestre Zoom și lucrări la clasă „asincrone” – este că școala nu funcționa întotdeauna atât de bine nici înainte de COVID-19.

Ca un tsunami care se îndepărtează de coastă, lăsând o întindere de pământ expusă, pandemia a dezvăluit lipsa îndelungată de atenție față de nevoile de dezvoltare ale copiilor, nevoi la fel de simple precum exercițiile fizice, timpul în aer liber, conversația, jocul, chiar și somnul. Toate provocările de educare a copiilor mici pe care le-am minimalizat de ani de zile au apărut brusc ca și cum ar fi pe o plajă aflată la maree joasă, urât mirositoare și imposibil de ignorat. Părinții nu numai că văd cât de defectuoasă este predarea la distanță, dar descoperă că multe dintre problemele școlii la distanță sunt doar exacerbări ale problemelor legate de școlarizarea în persoană.

Este remarcabil cât de puține școli s-au schimbat în timp. Majoritatea școlilor elementare publice sunt blocate într-un model care nu a evoluat pentru a reflecta progresele în știința cognitivă și înțelegerea dezvoltării umane. Când am intrat în clasa a patra a fiului meu în vârstă de 10 ani, cu un an în urmă, arăta aproape exact ca sala de clasă, de acum 28 de ani, a celuilalt fiu al meu iar aceea, la rândul său, semăna izbitor cu propria mea clasă de clasa a patra din 1972. Toate aveau aceeași configurație a birourilor, a căsuțelor și a accesoriilor rigide specifice clasei. De asemenea, programul școlar rămâne aproape același: 35 de ore de instruire săptămânală timp de aproximativ 180 de zile. Aceeași temă, de asemenea, în ciuda dovezilor în creștere care sugerează că temele pentru copiii de la școala elementară (în afară de lecturile de seară) oferă beneficii minime sau deloc.

Știm că pandemia a creat sau a exacerbat probleme de sănătate mintală pentru mulți copii. Dar ceea ce este mai puțin apreciat este că școlarizarea pre-pandemică a contribuit deja la astfel de probleme. Un studiu amplu din acest an a constatat că elevii au raportat că se simt mai puțin fericiți la școală decât în orice alt loc. Un altul a constatat că vizitele psihiatrice de urgență între 2009 și 2012 s-au dublat în timpul perioadelor de școală, comparativ cu timpul verii și al vacanțelor. Cercetătorii au descoperit că nivelurile de cortizol ale hormonului de stres ale elevilor din școlile elementare devin crescute în timpul anului școlar.

Despre Erika Christakis

Este o educatoare și scriitoare americanp, specializată în educația timpurie. Este autorul cărții „Importanța faptului de a fi mic”. Este absolventă a Universității Harvard și are un master în sănătate publică obținut la Johns Hopkins University.

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.