David: Nu putem continua la nivel liceal cu modelele de acum, în aproape toate disciplinele

Daniel David, ministrul Educației și Cercetării, a declarat, în seara aceasta, că sistemul de educație nu mai poate continua, la nivel liceal, cu modelele care sunt aplicate în acest moment, în aproape toate disciplinele de studiu.

”În final, scopul nostru este nu să avem proiectele neapărat în forma în care le-am propus în dezbatere, ci să avem la sfârșit cele mai bune planuri-cadru, ca să spun așa, pentru elevi, pentru profesori, pentru societate. Așa că vă încurajez să fiți constructivi, participați la dezbatere și să ajungem împreună la cea mai bună formă pentru școala noastră.

Fiindcă, asta nu pot să n-o spun, și o spun chiar dacă o să supăr pe destul de mulți oameni, și văd asta din comentariile critice care apar, dar un ministru trebuie să facă și să-și asume acest lucru, nu mai putem continua la nivelul învățământului liceal cu modelele pe care le avem în acest moment în aproape toate disciplinele. Zona de analfabetism funcțional este atât de puternică, în zona limbii și comunicării, în zona matematicii, în zona logicii, încât devine un risc de securitate națională.

Trebuie să schimbăm acest lucru, să venim cu modele bune, iar dacă avem modele bune, după aceea discutăm și despre numărul de ore, și despre programe, și despre conținuturi, și despre manuale”, a declarat David, într-o intervenție în direct, pe pagina de Facebook a Ministerului Educației.

”Lucrurile încep să funcționeze mai bine, pentru că primele reacții au fost neconstructive, critici sau laude care nu ne ajutau absolut deloc să construim ceva și am înțeles și de ce. Avem o încredere atât de scăzută în autorități, ne-am obișnuit ca miniștrii să vină cu proiecte în ghilimele, să mimeze o dezbatere publică, iar după aceea să rămână exact cam ce-au propus ei. Or, eu v-am spus de la început că văd lucrurile altfel, să-mi dați credit că, dacă vă spun ceva, și respect lucrurile pe care le spun și că ceea ce am pus în dezbatere nu sunt planurile-cadru, sunt proiecte ale planurilor-cadru, pe care le dezbatem, și, dacă vin sugestii bune, sunt dispus să-mi schimb, efectiv, proiectul sau esențele, lucrurile importante care apar acolo”, a adăugat ministrul.

 

1 comment

  1. Elena spune:

    Sunt profesor de romana, predau la clase de tehnologic….odată cu cresterea Nr de ore de practica, media numărului de ore alocat studiului limbii romane este sub 2 ore pe saptama la clasele a XI- a și a XII- a… Nu sunt de acord cu acest fapt, deoarece copiii aceștia au nevoie de cel puțin 3 ore pe saptamana pentru a avea speranța că lua examenul de Bacalaureat…
    PS. Sunt copii săraci care vin din familii dezorganizate….nu își permit meditatiile.
    Vorbim de analfabetism funcțional….cum îl vom combate daca orele de limba română sunt reduse…

«

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.