fbpx

Cum pot fi gestionate telefoanele mobile în sala de clasă. Sfaturi de la profesori din SUA

Photo 229050390 © Dark1elf | Dreamstime.com

Faptul că mulți elevi își iau telefoanele mobile în sala de clasă devine o preocupare în multe sisteme educaționale.

Problema există și în România, unde cel mai recent studiu PISA indică faptul că prezența telefoanelor mobile reprezintă un factor perturbator important, la orele de matematică. Conform notei de țară pentru România, realizată în cadrul testării PISA 2022, o treime dintre elevii români au afirmat că sunt distrași de telefoanele mobile.

În Statele Unite, situația este similară. Potrivit Education Week, telefoanele mobile nu sunt doar iritante pentru educatori, ci reprezintă un punct de preocupare majoră pentru bunăstarea elevilor. Având în vedere că aproximativ nouă din 10 adolescenți dețin un smartphone, potrivit Common Sense Media, e greu de găsit un profesor de liceu care să nu fi avut de-a face cu această provocare. Și nici profesorii din școlile gimnaziale și elementare nu sunt imuni, deoarece 43% dintre copiii cu vârste între 8 și 12 ani au acum propriile telefoane.

Education Week publică mai multe sfaturi de la profesori despre modul în care poate fi gestionată această problemă:

”Dacă un elev insistă să folosească telefonul, deși a fost avertizat să nu facă acest lucru, puneți-i aparatul într-o pungă de hârtie închisă. În felul acesta, nu îi confiscați telefonul, dar puteți auzi dacă încearcă să îl folosească”
– Karen L.

 

Când intră în clasă, le spun să pună telefoanele în ghiozdan și să lase ghiozdanele pe podea.
— David W.

 

Am o discuție cu liceenii mei despre importanța autoreglementării. Vorbim, de asemenea, despre problemele pe care le provoacă telefoanele mobile, precum și despre ce este bun la ele. Atunci avem o discuție frumoasă. Am foarte puține probleme cu utilizarea telefonului mobil în sala de clasă.
– Anne S.

 

Mă concentrez pe motivele raționale pentru care nu ar trebui să le folosească, în loc să facă din asta o regulă. Le ofer oportunități de a le folosi atunci când este cazul, iar când îmi cer, de obicei, spun da. Dar reacționez imediat, de fiecare dată când le văd folosind fără permisiune.
— Paul K.

 

Elevii noștri semnează un contract conform căruia nu își pot folosi telefoanele în timpul orelor de școală. Dacă vedem telefonul, îl luăm și îl ducem în cancelarie. Acest lucru face o diferență uriașă.
– Elizabeth T.

 

Am în clasă un ”hotel” pentru telefoane, pentru zilele în care nu le folosim. Elevii mei își folosesc laptopurile în fiecare zi… dar uneori își folosesc telefoanele pentru sondaje sau pentru a scana teme. Dacă abuzează de ele, le iau după un avertisment.
– Mary W.

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.