fbpx

Constantin Lomaca, profesor în Germania: Despre evaluare și feedback. O perspectivă dintr-o școală

Constantin Lomaca, profesor și şeful Departamentului de Ştiinţă la Franconian International School din Germania, prezintă, pe blogul Teleskop, modul în care una dintre colegele sale realizează procedurile de evaluare și feedback la disciplina Biologie.

”În general, în școala unde lucrez (n.ed. – Germania, școală internațională) sunt 6-8 evaluări sumative pe an. Pentru acestea, profesorul trebuie să ofere feedback detaliat fiecărui elev. Se obțin așadar aproximativ 450 de astfel de rapoarte de feedback/profesor/an, aici fiind inclus și feedback-ul dat pe lucrare direct, acesta trebuind să fie citeț, explicit, detaliat pe criteriile evaluate și nu doar pe răspunsuri corecte sau greșite”, precizează prof. Constantin Lomaca.

Potrivit cadrului didactic, feedbackul este înțeles ca o invitație la gândire și reflecție. Este punctul de plecare al unei conversații critice, semnificative și solide între profesor și elev.

  1. Se așteaptă ca feedbackul să fie aliniat cu obiective pe termen mediu și lung.
  2. Feedbackul trebuie să fie continuu și frecvent.
  3. Pentru ca feedbackul să fie eficient, acesta trebuie să ia în considerare circumstanțele personale  ale elevului, dincolo de materia studiată și sarcina de lucru în cauză.
  4. Feedbackul dat în scris elevului (la el au acces și parinții) trebuie să fie explicit pe criteriile folosite pentru evaluare, menționându-se nu doar parțile pozitive sau greșelile, ci și cum pot fi acestea din urmă corectate in viitor.
  5. Feedbackul trebuie dat elevilor in maximum 2-3 săptămâni după data terminării sarcinii de lucru respective.

Pentru această evaluare, elevii au avut la dispoziție trei ore, doar în clasă. Au avut acces la internet, la notițele de la clasă și la manuale. Lucrările pot avea uneori și componente de construire a unui poster/video pe care elevii îl realizează în clasă, în fața profesorului. Preferabil, lucrările se fac pe computer pentru a fi mai usor de verificat plagiatul, dar elevii pot opta să lucreze și pe hârtie. La liceu, în acest sistem, lucrările pot avea durată mai mare, iar la materiile umaniste se adaugă și limită de cuvinte.

Citește articolul integral, pe blogul Teleskop.

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.