fbpx

Consiliul Naţional al Rectorilor cere cadru legal pentru sistemul online de învățare-predare-evaluare

Consiliul Naţional al Rectorilor (CNR) solicită Ministerului Educaţiei şi Parlamentului iniţierea demersurilor pentru modificarea cadrului legal, astfel încât să se utilizeze avantajele oferite de sistemul online în activităţile de predare-învăţare-evaluare.

Biroul permanent al Consiliului Naţional al Rectorilor (CNR), reunit joi în format de videoconferinţă, a adoptat două rezoluţii, informează AGERPRES.

„Consiliul Naţional al Rectorilor susţine trecerea tuturor activităţilor de predare-învăţare-evaluare în sistemul „faţă în faţă” odată cu încheierea stării de alertă. Acest sistem este singurul care, în momentul actual, respectă Legea Educaţiei 1/2011 cu completările şi modificările ulterioare, precum şi cadrul acreditărilor ARACIS. În acelaşi timp, solicităm Ministerului Educaţiei şi Parlamentului iniţierea demersurilor pentru modificarea cadrului legal, astfel încât să se utilizeze avantajele oferite de sistemul online în activităţile de predare-învăţare-evaluare. Posibilităţile de modificare a normelor legale şi a celor privind evaluarea şi acreditarea programelor de studii de licenţă şi master, precum şi a activităţii doctorale prin includerea modalităţilor de derulare a acestora în sistemul online/hibrid vor fi discute în prima reuniune a Consiliului Naţional al Rectorilor, care se va desfăşura la Iaşi în perioada 7-10 aprilie 2022″, afirmă reprezentanţii CNR.

Totodată, CNR precizează că „în mod cert” susţine autonomia universitară „dezvoltată în cadrul legal” şi respinge orice „instigare la abuz în serviciu” sau nerespectarea legilor.

 

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.