fbpx

Cîmpeanu: Vrem să ducem mediul online în clase. În 2022, peste 92% din elevi au participat la învățare online

Sorin Cîmpeanu, ministrul Educației, afirmă că în 2022 peste 92% din elevi au participat la învățare online comparativ cu doar 59% în 2020.

Statistica este citată de ministru în contextul unui studiu publicat de World Vision România, care afirmă că  toţi profesorii spun că au elevi cu pierderi de învăţare.

Declarația ministrului Educației, integral:

Raportul World Vision România confirmă, pe de o parte, percepția că pierderile de învățare
în perioada pandemiei au fost semnificative, dar și că perioada lungă de izolare a avut un
efect negativ evident asupra stării psiho-emoționale a copiilor. Situația este cu siguranță mai
gravă în mediul rural, unde accesul la școala online dar și la servicii de consiliere psiho-
emoțională a fost mai limitat. Aceste cifre ne îngrijorează, evident, dar ne și motivează să
continuăm eforturile de a găsi soluții prin care să venim în sprijinul fiecărui elev. De
exemplu, Programul Național de Reducere a Abandonului Școlar, parte a proiectului
"România Educată", vizează tocmai corectarea situației raportate conform căreia 2 din 100
elevi au abandonat școala în perioada pandemiei, și permite în special școlilor din zone
rurale și marginalizate să implementeze intervenții adaptate la nevoile specifice lor. Astfel,
din cele 1391 de școli ce vor primi până la 200.000 de euro finanțare prin acest program,
1114 școli sunt în mediul rural, iar 679 sunt în zone marginalizate sau dezavantajate
economic.

Pe de altă parte, sunt raportate și aspecte pozitive, care confirmă eficiența măsurilor luate
de Ministerul Educației în ultimii doi ani în direcția digitalizării educației: în 2022 peste 92%
din elevi au participat la învățare online comparativ cu doar 59% în 2020, iar proporția celor
care au la dispoziție conexiune la internet acasă și laptopuri sau tablete a crescut
exponențial. Pentru susținerea acestui momentum al digitalizării, ne-am propus ca în fiecare
clasă din România, inclusiv în mediul rural, să existe o tablă interactivă și un sistem de
videoconferință care să permită cadrelor didactice și elevilor accesul la materiale de învățare
moderne, diverse și relevante. Vrem astfel să ducem mediul online în clase și sperăm să nu
mai fie nevoie să mai ducem clasa în mediul online.

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.