fbpx

Cîmpeanu: Sistemul de educație va funcţiona din septembrie 2023 pe cu totul alte baze

Programul „România Educată” va fi pus în practică potrivit termenelor stabilite, a declarat joi ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, care a precizat că începând cu septembrie 2023 sistemul de educație va funcţiona „pe alte baze”, relatează AGERPRES.

„România Educată, care se concentrează foarte mult nu numai pe componenta de evaluare, ci pe componenta de construcţie a unui curriculum care să genereze acele competenţe care în momentul în care sunt evaluate să ne demonstreze că suntem într-o situaţie mult mai bună decât cea care a fost prezentată. România Educată va fi pusă în practică conform termenelor stabilite. Vă spun că sistemul de educație din România va funcţiona începând cu septembrie 2023, nu mai este mult, pe cu totul şi cu totul alte baze”, a afirmat ministrul la conferinţa de lansare a „Raportului privind nivelul de literaţie a elevilor din România”, elaborat de BRIO (Platforma Digitală pentru Îmbunătăţirea Performanţelor Şcolare), eveniment care a avut loc la Biblioteca Naţională a României.

Doar 11% din elevi se plasează în zona „funcțional”, arată Raportul Național de Literație, lansat, astăzi, de BRIO, împreună cu mai multe organizații partenere.

Procentul este mic și îngrijorător – sugerând probleme viitoare pentru educația secundară și ulterior pentru învățământul universitar, afirmă autorii studiului.

Citeşte Raportul Naţional de Literaţie, integral, aici:

Raportul Naţional de Literaţie

Potrivit raportului, 42% din elevi se plasează în zona „nefuncțional”. Aceasta este zona de analfabetism/ incapacitate. Aproximativ 20% din acești elevi (deci cam 8% din populația școlară) sunt la limită pentru a trece în categoria de „minim funcțional”. Din păcate, cam 45% din acești elevi (deci cam 15-20% din populația școlară) sunt la baza absolută a capacității testului de a măsura ceva.

În medie, elevii din România nu au competențe în interpretarea unei informații, în formarea unor idei proprii. 

Conform studiului, în medie, elevii din România se limitează la identificarea personajelor și a elementelor unui context, localizarea informației, la recunoașterea și înțelegerea modului de organizare a informației în contextul dat, fiindu-le însă imposibil să lucreze cu informația dată și să prelucreze în moduri mai sofisticate detaliile accesate.

În medie, elevii din România nu au competențe în interpretarea unei informații, în formarea unor idei proprii și integrarea acestora în contextul dat prin interpretarea și argumentarea unor ipoteze, nu pot stabili asemănări și diferențe între personaje, fapte sau concepte, nu pot identifica și forma concluzii pe baza detaliilor accesate și nu pot trata informația în raport cu un context general, cu o realitate recognoscibilă sau posibilă (trecută, actuală sau viitoare).

Scorul mediu total al eșantionului este de 26.9 puncte – o medie care reflectă un nivel mediu MINIM FUNCȚIONAL.

1 comment

  1. Xel spune:

    Ce înseamnă ” literație” (vezi „Raportul Național de Literație”)? Am căutat in DEX si nu există vreo definitie.

«

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.