fbpx

Cîmpeanu: După pandemie, vom avea nevoie în continuare de predarea online

Sorin Cîmpeanu, ministrul Educației, a declarat, la Antena 3, că predarea online va face parte din Educația din România și după ce pandemia de Covid-19 va lua sfârșit.

”După ce se va încheia această pandemie vom avea nevoie în continuare de predarea online. Cine își imaginează că vom relua lucrurile de unde le-am lăsat în martie 2020 se înșală”, a spus Cîmpeanu.

El a explicat, astfel, faptul că digitalizarea este prima destinație a fondurilor care vor fi alocate pentru Educație prin Programul Național de Reconstrucție și Reziliență.

”Depinde de noi să valorificăm această oportunitate pentru dotarea tuturor școlilor din România, în așa fel încât să nu mai existe probleme de infrastructură. Îmi place să cred că vom reuși să rezolvăm această problemă în maximum doi ani”, a spus ministrul.

CONTEXT

Digitalizarea va fi prima destinație a banilor europeni din Planul Național de Reconstrucție și Reziliență (PNRR), a anunțat, în urmă cu trei zile președintele Iohannis.

Cele mai importante declarații ale președintelui, după întâlnirea de joi cu Sorin Cîmpeanu, ministrul Educației:

Felul în care putem să finanțăm școala românească din PNRR. Sunt 30 de miliarde de euro care vor fi la dispoziția României în următorii ani, pentru a repara ce s-a stricat din cauza pandemiei.

Am căutat împreună cu ministerul cele mai importante zone în care pot fi solicitați bani pentru a face școala românească mai bună.

Ne dorim pentru dascăli un mediu care îi încurajează să meargă mai departe, care îi face să aibă energie pentru a da o educație corespunzătoare noii generații.

Ne dorim să obținem o societate care câștigă bine și care își permite să plătească pensiile pentru cei n vârstă.

Ce se poate face: am reușit să cristalizăm câteva domenii unde putem să facem diferența cu bani europeni. Primul: digitalizarea. Învățământul românesc trebuie să fie digitalizat. Platforme digitale pentru învățământul online, pentru că o să mai avem învățământ online. Trebuie să învățăm din lecțiile pandemiei.

Capitolul dotare. Nu s-au mai făcut dotări în școlile românești de foarte mulți ani. Mobilier școlar, este vorba de dotarea laboratoarelor, a bibliotecilor.

Capitolul modernizare. Cu toții ne amintim că în fiecare toamnă aflăm statistici care ne nemulțumesc: școli care nu sunt autorizate, nu au dotările necesare,  nu au ajuns în secolul XXI.

Prevenirea schimbărilor climatice la nivel de școală. Putem să construim, să avem școli verzi. 

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *