fbpx

Cîmpeanu, despre elevi: Să nu confunde vreodată rolul lor cu cel al profesorului

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a declarat, vineri, la Digi 24, că elevii nu ar trebui să îşi confunde rolul cu acela al profesorului.

Ministrul a spus că fișele cu feedback-ul elevilor referitor la activitatea profesorilor nu înseamnă că aceștia trebuie să își noteze cadrele didactice, ci că sunt doar niște formulare pentru o corectă evaluare a modului în care sunt asimilate informațiile.

„Avem rugămintea pentru elevi să nu confunde vreodată rolul elevului cu cel al profesorului. În niciun caz să nu se întâmple asta.

Am observat o dorință a unor elevi de a da note profesorilor. Feedback-ul e cu totul altceva, nu o posibilitate ca elevul să dea note profesorului.

Acest document este destinat exclusiv profesorului care strânge aceste feedback-uri”, a spus Sorin Cîmpeanu.

Pe 1 iunie, Ministerul Educației a anunțat, într-un comunicat, că a definitivat metodologia cu privire la consultarea elevilor cu privire a procesul educațional. întrebări

Pentru a realiza evaluarea, elevii vor avea la dispoziție un chestionar care include 16 întrebări cu punctaje de la 1 la 5 pentru diferite aspecte ale activității profesorului respectiv.

Ce spunea Ministerul, în comunicat:

#ziuacopilului 🤝 Încrederea este o valoare esențială, care definește respectul reciproc și interdependența între toți actorii implicați în educație, în special între elev și profesor. Între părți trebuie să existe relații constructive îndreptate spre atingerea misiunii școlii, aceea de a-i pregăti pe copii și tineri pentru o viață independentă, de modelare a lor în adulți responsabili.
✅Ministerul Educatiei a definitivat Metodologia prin care profesorilor li se dă posibilitatea de a consulta, în mod sistematic și constructiv, elevii, cu privire la modul în care aceștia percep beneficiile educației. 👉Elevilor li se dă șansa să reflecteze în mod regulat asupra modului în care școală îi ajuta să se dezvolte, să crească. ⚠️Este foarte important ca elevii să fie parte a tuturor aspectelor învățării, iar oferirea de feedback constructiv este o abilitate care sprijină adultul independent în organizarea relațiilor de familie, de muncă sau sociale.
Secretarul de stat Radu Szekely a explicat pentru Educație Privată ce înseamnă această consultare:
Este un pas spre o normalitate in care profesorul și elevul sunt parteneri în procesul de predare-învățare. Nu este doar implementarea, in sfârșit, a unei prevederi a Statutului elevului, ci o dovadă a dorinței actualei echipe de la conducerea Ministerului Educației de a moderniza învățământul, de a-l aduce în secolul nostru.
Ca facilitator de învățare, profesorul va avea acum un instrument, pe care îl poate și perfecționa, prin care să înțeleagă și mai bine cum poate să ajute fiecare elev în parte să progreseze, să descopere mai ușor ce merge la clasă și ce poate merge și mai bine.
Pentru elev este în primul rând un instrument de reflecție, de analiză a propriei învățări, prin care își pune niște întrebări pe care nu întotdeauna le pune cineva, cum ar fi referitor la cele mai eficiente moduri de învățare, înțelegerea criteriilor după care este evaluat, relația dintre efortul depus și rezultate, sau ce îl motivează să participe la anumite ore.
Pe lângă aceasta autoanaliză, care evident îl va ajuta și pe profesor, ne dorim ca prin acest proces să educăm generațiile viitoare și într-un spirit de fair-play în ceea ce privește necesitatea și relevanța feebackului în societatea modernă, într-o democrație. Adică le va reveni profesorilor și părinților sarcina de a-i sprijini pe copii și tineri să dezvolte modalități constructive de a își exprima opiniile, fără judecați de valoare sau agresivitate, într-un limbaj civilizat, care să ajute, nu sa jignească.
Felicitări și reprezentanților Consiliul Național al Elevilor, care au perseverăm în promovarea acestui mecanism și care, sperăm, sa sprijine și implementarea lui într-un mod cât mai corect, constructiv, informându-i pe membrii lor de rolul chestionarului, astfel încât să fie realmente folositor în actul educativ, și să nu devină un mod de “vărsare a nădufului”.
rolul rolul rolul 

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.