Un copil de 6 ani, de la o şcoală din Drăgăşani, a făcut pe el în timpul orelor de curs din cauză că învățătoarea ar fi refuzat să îl lase la toaletă. Femeia, care l-a ținut în clasă fără să-i anunțe părinții, este cercetată disciplinar, potrivit Agerpres, citat de HotNews.ro.
Cazul a fost făcut public pe o reţea de socializare, de un cetăţean revoltat că, pe lângă faptul că nu l-a lăsat la toaletă, cadrul didactic nici nu i-a anunţat părinţii să vină să îl ia de la şcoală, ţinându-l în clasă mai multe ore timp în care copilul a fost batjocorit de colegii de clasă.
„Cum este posibil ca în zilele noastre, o doamnă învăţătoare, un exemplu moral şi de bune practici pentru elevii săi, o persoană căreia se presupune că îi place această meserie, căci altfel nu o alegea, să dea dovada de indiferenţă şi cruzime? Vorbind astăzi (vineri, 24 noiembrie 2023 – n.n.) cu o mămică, mi-a ajuns la urechi că doamna învăţătoare în cauză, Camelia Nica, pe numele dumneaei, nu a dat voie unui elev să meargă la toaletă în timpul orelor. Băieţelul nu s-a mai putut ţine şi a făcut treaba mare pe el. Şi ce credeţi? A fost tratat cu nepăsare şi indiferenţă de către doamna învăţătoare pe tot parcursul orei, timp în care a fost batjocorit şi făcut de râs de către colegii săi. Trăim în vremuri în care majoritatea dintre noi stăm cu telefoanele lipite de mâini, dar un telefon către părinţii copilului nu s-a putut da? Motivaţia, simpla! Nu s-a vrut! Ruşine, doamnă învăţătoare! Faceţi de râs meseria pe care v-aţi ales-o şi colegii dumneavoastră care dau tot ce e mai bun pentru viitorul copiilor noştri!”, spune Nicolae Grigorie în postarea sa.
Inspectorul şcolar general din Vâlcea, Mihaela Andreianu, a precizat că învăţătoarea a fost suspendată de la clasă pe perioada anchetei ce a fost declanşată la nivelul şcolii imediat după ce s-a aflat de incident, cazul fiind înaintat totodată şi Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului (DGASPC) Vâlcea.
Învăţătoarea în cauză are în grijă o clasă pregătitoare în sistem „Step by Step”, o metodă alternativă de educaţie prin care elevii sunt încurajaţi să facă alegeri, să îşi exprime ideile în mod creativ, să se ajute reciproc şi să gândească liber.