fbpx

21% dintre elevi afirmă că nu au fost informați ce note au luat, înainte de a fi trecute în catalog – Raport CNE

Photo 3017648 / Grading Paper © Luba V Nel | Dreamstime.com

Potrivit unui raport realizat de Consiliul Național al Elevilor, 21% dintre elevii chestionați au relatat că nu au fost informați în legătură cu ce note au luat, înainte ca acestea să fie trecute în catalog.

Această practică este contrară legislației în vigoare.

Dintre cei 15.133 de elevi care au răspuns la sondajul realizat de CNE, 3181 au afirmat faptul că nu au fost informați cu privire la notele acordate, înainte de a fi trecute în catalog în timp de 12044 susțin că au fost informați referitor la acest aspect.

De asemenea, 10048 dintre elevii respondenți susțin că au avut parte de obiectivism în evaluare în majoritatea contextelor școlare, totuși, 4219 dintre respondenți susțin că profesorii lor nu evaluează într- un mod echitabil deloc sau destul de rar.

Cei mai mulți dintre elevii respondenți (88,8%) au declarat că în majoritatea timpului rezultatele evaluărilor le-au fost comunicate în termenul de 15 zile prevăzut în Statutul Elevului, totuși, 11,2% susțin că acest termen a fost, de obicei, depășit.

Din totalul respondenților, 56,2% susțin faptul că nu au oferit feedback privind activitatea de învățare a cadrelor didactice, în timp ce doar 43,8% afirmă că au avut parte de acest drept.

Recomandările CNE cu privire la sistemul de evaluare a elevilor: 

Informarea elevilor cu privire la dreptul lor de a contesta rezultatele evaluărilor scrise de către profesorii de la clasă;

 

Introducerea unor noi standarde de evaluare, dezvoltate în paralel cu noile planuri-cadru;

 

Reglementarea, în noul Statut al Elevului, a dreptului de a beneficia de un plan individualizat de învățare, axat pe feedbackul obținut în urma evaluărilor ritmice de clasă, fiind adaptate specificului elevului;

 

Introducerea în Statutul Elevului a noii metode de evaluare, prevăzută și în noua lege a învățământului preuniversitar-portofoliul elevului și explicitarea importanței acestuia în raport cu urmărirea evoluției elevilor;

 

Citește studiul, integral, aici:

RISEN 2023

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.