Adriana Săftoiu acuză MEN de ”indiferență și nesimțire”. Subiectul de BAC pentru elevii surzi: cum se pregătește un discurs

Deputatul PNL Adriana Săftoiu s-a arătat indignată în legătură cu atitudinea Ministerului Educației față de elevii surzi. La examenul de bacalaureat de anul acesta, candidații hipoacuzici au avut de explicat cum se pregătește un discurs ,”ținând cont și de experiența personală”.

”Drama elevilor surzi continuă în aceeași notă de indiferență și nesimțire din partea Ministerului Educației. Încă un an în care subiectele pentru ei nu sunt adaptate la realitatea lor. Anul acesta, li s-a cerut să redacteze (la fel ca elevilor auzitori) un text despre… cum se pregătește “un discurs” ținând cont și de “experiența personală”. Câți elevi surzi crede doamna ministru că au ținut un discurs, ca să-şi poată folosi “experiența personală”?

Mi se rupe sufletul pentru aceșt tineri. Ştiu că mulți dintre ei sunt capabili să promoveze examenul de BAC, dacă subiectele ar ține cont de faptul că învață și gândesc în limbajul semnelor române, cu totul altceva decât limba română. Nu pot decât să sper că, într-o bună zi, realitatea va arunca în aer acest minister anchilozat al Educaţiei, condus de personaje care n-au nici o legătură cu educaţia, iar cu bunul simţ cu atît mai puţin.

Cum sună aberaţia care poate zdrobi destinul unor elevi: “Redactează un text de minimum 150 de cuvinte, în care să argumentezi dacă este necesară sau nu o pregătire riguroasă în vederea susținerii unui discurs, raportându-te atât la informațiile din fragmentul extras din volumul Amintiri de la Junimea din Iaşi de George Panu, cât și la experiența personală sau culturală”, a scris Adriana Săftoiu, pe pagina sa de Facebook.

La un examen de anul trecut, elevii cu probleme de auz au avut ca subiect un eseu despre foșnetul frunzelor, situație dezvăluită, la vremea respectivă, tot de Adriana Săftoiu.