
După experiența unui an de implementare, cei mai mulți profesori (45%) susțin că organizarea pe module a anului școlar, care include și cinci vacanțe, ar trebui menținută în formula actuală, iar un sfert dintre aceștia consideră că este o măsură bună, dar care are nevoie de unele îmbunătățiri.
Împreună, cele două categorii de participanți la sondaj, alcătuiesc o majoritate considerabilă care se pronunță în favoarea acestei modalități de organizare.
Aceasta este una dintre concluziile raportului CNPEE referitor la percepția asupra organizării pe module, după un an de implementare.
Potrivit studiului citat, 25% dintre profesori consideră că ar trebui să se revină la organizarea pe semestre.
Analiza grupului de profesori care și-au exprimat preferința de revenire la structura semestrială semnalează ușoare diferențe pe caracteristici ale respondenților (Figura 29). Se observă un dezacord puțin mai răspândit în rândul profesorilor care predau în mediul rural (aprox. 27% din acest grup) comparativ cu cei din urban (aprox. 24% din acest grup).
Respingerea noii structuri crește progresiv cu vechimea profesorilor: profesorii cu vechime de 1-5 ani sunt mai deschiși la această schimbare (18%), sugerând poate o mai mare adaptabilitate sau lipsa unor așteptări stabile, iar cei cu vechime de peste 20 de ani își doresc în proporție de 27% revenirea la semestre, fapt ce indică o posibilă rezistență la schimbare sau o preferință pentru structura tradițională fixate de experiență. De asemenea, consilierii școlari au rata cea mai scăzută de dezacord (17%) iar profesorii de învățământ primar, cea mai crescută (27%), fapt ce poate fi un indicator al nivelului de flexibilitate implicat de rolul profesional / presiunea curriculară resimțită, precizează autorii raportului.
Raportul poate fi accesat integral aici: Raport_Structura-anului-scolar-pe-module