fbpx

The Lancet: Școlile secundare prezintă un risc mai mare de a genera focare de COVID decât cele primare

Un articol publicat în prestigioasa revistă The Lancet, bazat pe un studiu efectuat în Marea Britanie, afirmă că școlile secundare prezintă un risc mai mare de a genera focare de COVID-19 decât cele primare.

Ce afirmă autorii articolului din The Lancet:

Școlile formează o parte fundamentală a societății noastre. Acestea sunt cruciale pentru transmiterea cunoștințelor și valorilor generațiilor mai tinere și esențiale pentru bunăstarea mentală a copiilor și a părinților. Din păcate, acestea prezintă, de asemenea, un mediu aparent excelent pentru răspândirea infecțiilor respiratorii prin contacte strânse și de înaltă frecvență în medii adesea slab ventilate.

În evaluarea referitoare la redeschiderea parțială a mediilor educaționale din Marea Britanie în iunie și începutul lunii iulie, când prevalența SARS-CoV-2 a fost relativ scăzută, studiul realizat de Sharif Ismail și colegii săi, publicat în The Lancet Infectious Diseases, a constatat că, la o medie de 928 000 de copii care frecventează zilnic instituții educaționale, au fost identificate puține focare de SARS-CoV-2.
În cazul în care au fost găsite cazuri secundare legate de expunerea în cadrul școlii, acestea au fost mai frecvente în rândul personalului didactic și administrativ.
Cu toate acestea, autorii au găsit unele dovezi ale transmiterii în școală în 55 (31%) din 177 de cazuri în care au fost identificate infectări. Acest lucru s-a întâmplat în contextul claselor de dimensiuni reduse sau reorganizate în ”bule”, al școlilor pe jumătate goale și al măsurilor extinse de igienă. De asemenea, deoarece copiii prezintă rareori simptome evidente, este probabil să se producă o transmisie mai mare în rândul copiilor decât s-a înregistrat.
De fapt, în majoritatea cazurilor în care au fost inițiate teste ulterioare ca răspuns la detectarea unui caz, au fost identificate un număr substanțial de cazuri suplimentare. Probabilitatea apariției unui focar după cel puțin un caz inițial a fost mai mare în școlile secundare (șapte [39%] din 18 infectări) decât în ​​școlile primare (27 [26%] din 102 infectări), în ciuda ratei de participare mult mai mici la orele ținute în școli pe perioada de studiu.
Deși studiul oferă un argument clar pentru necesitatea îmbunătățirii controlului infecțiilor pentru personalul din școli, s-ar putea să fim tentați să deducem din proporția relativ mică de infecții raportate la copii că transmiterea în cadrul școlii în rândul copiilor joacă un rol neglijabil în COVID- 19 pandemie. Cu toate acestea, având în vedere rolul disproporționat al evenimentelor de super-răspândire în lanțurile de transmisie raportate și probabilitatea scăzută a simptomelor și bolilor COVID-19 în rândul copiilor, o astfel de concluzie ar putea fi greșită.

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.