Cartoon Network a publicat astăzi rezultatele unui studiu care analizează punctele de vedere și comportamentele copiilor cu vârsta cuprinsă între 6 și 12 ani referitoare la schimbările climatice. Cercetarea arată clar faptul că sănătatea planetei este o prioritate pentru copii, conform raportului întocmit de Warner Media.
Cifrele arată că aproximativ 91% sunt preocupați de aceste schimări climatice și că asociază aceste fenomene cu stări interioare preponderent negative. Frica, îngrijorarea, supărarea sunt câteva exemple de trăiri pe care cei mici le experimentează în raport cu subiectul problemelor din mediul înconjurător. Dintre cei 200 de copii români care au participat la sondaj, 90% sunt gata să lupte împotriva schimbărilor climatice, dar au nevoie de mai multe cunoștințe și oportunități și, totodată, se simt responsabili pentru îngrijirea mediului.
Exemplele demne de urmat în această direcție și care participă activ la inițiativele celor mici fac parte din cercul restrâns, pe primul loc fiind figura maternă . Totodată, tatăl și profesorii ocupă o poziție importantă când vine vorba de setarea unor principii și atitudini benefice pentru planetă.
În țări apropiate precum Republica Cehă și Polonia, 87% și respectiv 88% dintre cei mici au declarat că sunt la curent cu provocările schimbărilor climatice și se simt îngrijorați, speriați și triști. În același timp, 84% dintre copiii din Polonia susțin că sunt pregătiți să lupte împotriva problemelor de mediu.
Rezultatele arată că 80% dintre respondenții din România, 78% din Polonia și aproximativ 40% din Republica Cehă au nominalizat Cartoon Network drept organizația care îi motivează și îi ajută să lupte împotriva schimbărilor climatice.
Vanessa Brookman, Head of Kids, WarnerMedia EMEA, puntează importanța promovării problemelor la nivel global prin programe animate și distractive, ce pot fi înțelese și interpretate ușor de juniori „Cercetarea suține ceea ce am obținut deja din conversațiile cu tinerii- copiilor le pasă foarte mult de planetă și sunt dornici să se implice. Aceste rezultate se reflectă direct în crearea și lansarea Cartoon Network „Campionii Climei”- o inițiativă personalizată de conștientizare a schimbărilor climatice, care invită copiii din EMEA să facă față provocărilor zilnice care ajută mediul. Deși campania a fost demarată de la 1 iunie, 300.000 de provocări au fost deja finalizate, ceea ce dovedește dorința copiilor de a acționa. Ne face plăcere să motivăm în acest fel fanii tineri și suntem impresionați de modul în care își unesc forțele pentru a face diferența”.
Studiul face parte din campania de conștientizare a schimbărilor climatice, Campionii Climei, lansată în toată EMEA la 1 iunie 2021, și care se desfășoară în mai multe state și în mai multe limbi. Inițiativa dezvoltată în parteneriat cu WWF își propune să încurajeze copiii să rezolve mici provocări zilnice, care reprezintă o diferență semnificativă pentru sănătatea planetei noastre.
Infograficul reprezentativ: