fbpx

Pentru prima dată în istorie, Franța anulează examenul de Bacalaureat

Franța a decis ca, pentru prima dată în istoria sa, să anuleze examenul de bacalaureat, anunță Washington Post. Decizia, motivată de situația epidemiologică, a  fost anunțată de ministrul francez al Educației, Jean-Michel Blanquer.

Elevii care se pregăteau să susțină examenul de Bacalaureat vor primi o notă finală bazată pe evaluările din timpul anului școlar. Este posibil ca evaluările să cuprindă și notele pe care elevii urmeazăî să le obțină, în cazul în care perioada de carantină se va termina și școlile vor fi redeschise, notează Washington Post.

Potrivit RTL.fr, autoritățile franceze au transmis că proba orală de limba franceză ar putea avea loc,  totuși, dacă la momentul respectiv condițiile sanitare vor permite acest lucru.

Până în acest moment (03.04.2020), în Franța au fost înregistrate 5387 de decese cauzate de CODID-19 și aproape 60.000 de contaminări.

Cum descrie Radio France International examenul de Bacalaureat în Franța

Obsesia bacalaureatului începe în Franţa încă din clasa a cincea, pentru că toţi elevii ştiu ca la sfîrşitul ciclului 5-8 există un examen important (aşa zisul „brevet” care contrază pentru intrarea la liceu). Bacaulareatul nu se dă apoi „dintr-o dată„, ci este eşalonat oarecum (de exemplu examenul, sau bacalaureatul de franceză, foarte greu, se dă în penultimul an de liceu).

Există trei filiere la bacalaureatul din Franţa: cea generală care-i duce pe elevi spre studii superioare şi studii lungi, cea tehnologică, care îi specializează pe meserii (elevii au apoi dreptul să înceapă să lucreze dar şi să continue studiile), şi filiera profesională ceea ce înseamnă intrarea în şcoli profesionale.

În fiecare an există în Franţa cel puţin o dezbatere sau o polemică legată de bacalaureat, de importanţa sa şi de eventuala reformă a bacalureatului. Cum anul acesta s-au înregistrat nişte fraude la proba de matematică, este repusă în discuţie miza bacalaureatului. Există voci care spun: tensiunea în jurul acestui examen este prea mare, miza sa este excesivă, ar trebui să-l reorganizăm pentru ca tensiunea să mai scadă şi efortul de asimilare a cunştinţelor să fie mai bine distribuit în cursul anilor de studii.