fbpx

Harghita: 86% dintre elevi au beneficiat de lecții online, începând cu 11 martie

Sursă foto: www.freepik.com

86% dintre elevii din Harghita au beneficiat de lecţii online, începând cu 11 martie, în această activitate de predare-învăţare fiind implicaţi, deopotrivă, elevii, cadrele didactice şi părinţii, a declarat inspectorul şcolar general adjunct, Cristinel Glodeanu, citat de AGERPRES.

„Pe baza declaraţiilor directorilor unităţilor de învăţământ, centralizate la nivelul ISJ Harghita, la noi în judeţ, 86% dintre elevi au beneficiat de această modalitate de predare-învăţare online, pentru fixarea şi consolidarea cunoştinţelor, cu toate că aceasta nu s-a desfăşurat uniform. Fiecare unitate de învăţământ a găsit soluţii de comunicare cu elevii, fie prin grupuri pe Facebook, fie prin aplicaţia Google Classroom, fie prin grupuri pe WhatsApp, dar şi prin alte căi de comunicare virtuală. Elevii au participat într-un procent ridicat la aceste cursuri, li s-au dat teme de casă, elevii le-au efectuat şi le-au trimis spre corectare cadrelor didactice. În cazul elevilor mai mici (de exemplu, din clasa pregătitoare sau din clasa I), legătura s-a realizat, în unele cazuri, cu ajutorul părinţilor, ei fiind aceia care le-au comunicat învăţătorilor temele copiilor lor. Inclusiv programul ‘Şcoala altfel’ s-a ţinut conform recomandărilor Ministerului Educaţiei şi ale Inspectoratului Şcolar Judeţean Harghita”, a precizat Cristinel Glodeanu.

CONTEXT

Toți profesorii din România vor învăța să predea online, pentru situațiile în care școlile vor trebui închise, așa cum s-a întâmplat în perioada stării de urgență. Decizia a fost luată prin ordin de ministru de Monica Anisie. De asemenea, ministerul va operaționaliza portalul digital.educred.ro, iar conducerile școlilor și inspectoratele vor susține această activitate.

Potrivit ordinului de ministru, Ministerul Educației va face demersurile necesare pentru introducerea în curriculumul programelor de formare psihopedagică inițială a disciplinelor de pregătire didactică și practică de specialitate (obligatorii) pentru dezvoltarea competențelor de intgrare a tehnologiei în procesul de predare-învățare-evaluare.

Casele Corpului Didactic vor elabora prograe de formare continuă destinate personalului didactic.