fbpx

Școli-pilot în România: Liceul Teoretic Little London, prima instituție înscrisă în program

Liceul Teoretic Little London, instituție de învățământ privat, este prima școală din România care s-a înscris în programul de pilotare inițiat de Ministerul Educației, a declarat pentru Educație Privată secretarul de stat Radu Szekely.

În afară de Liceul Teoretic Little London, o singură școală și-a mai anunțat intenția de a participa la acest program. Este vorba de Școala Curcani din Călărași, instituție de învățământ public. Conducerea școlii nu a depus, încă, toate documentele necesare pentru înscriere, însă a dat asigrări că va face acest lucru.

Radu Szekely spune că Ministerul Educației încurajează cât mai multe școli să se înscrie în programul de pilotare:

”Vrem să pilotăm modele de învățare, predare, evaluare și management școlar care să demonstreze că se poate face școală și altfel, cât mai nevoie de așteptările elevilor și ale comunității. Vrem școli-pilot și în mediul rural, și în cel urban. și în zonele dezavantajate și în cele mai prospere.

Școlile se pot adapta și pot oferi beneficii elevilor, care să corespundă nevoilor acestora și cerințelor de astăzi ale educației. Pe termen lung, modelele de succes pot fi scalate la nivel național.

Dacă un model nu funcționează perfect, nu e o problemă, mai degrabă dimpotrivă, pentru ne oferă informații prețioase și ne ajută să îmbunătățim ce e nevoie.”
”Ministerul, prin comisia de evaluare a proiectelor de școli pilot, oferă asistență în elaborarea și implementarea proiectelor. Ministerul își dorește să fie un partener real al școlilor în acest proces, de aceea le încurajăm să se înscrie și să inițieze dialogul, astfel s ăși fructifice ideile valoroase pe care suntem convinși că le au”, a adăugat Szekely.

Iuliana Costea, director de programe educaționale la Liceul Teoretic Little London, a descris modul în care școala se raportează la programul de pilotare:

”Liceul Teoretic Little London, o școală-pilot, o școală conștientă de nevoia de inovație în învățământ, o instituție ce a găsit echilibrul între nevoile copilului și nevoile unei școli de secol XXI, care are ca obiectiv suprem pregătirea elevilor pentru viață, pentru societate, a reușit extinderea ofertei educaționale prin modelarea programelor curriculare, a planurilor cadru în raport cu nevoile tuturor agenților implicați în procesul educațional.
Plecând de la ideea construirii unui profil al elevului pe parcursul anilor de școală, Little London a inițiat un proces de completare și dezvoltare a ofertei curriculare pentru ciclul primar. Această dezvoltare a ofertei a constat în alinierea curriculumului românesc la standardele și specificul programului internațional Primary Years Programme, un nivel al Bacalaureatului Internațional. Rezultatele acestei alinieri s-au concretizat în:
1. Implementarea unui program transdisciplinar dezvoltat pe UNITĂȚi DE CERCETARE sub umbrela căruia au fost corelate cele două programe;
– dezvoltarea unui profil al elevului;
– predarea conceptuală;
2. Utilizarea unei metode creative de predare-învățare: METODA CERCETĂRII;
3. Proiectul final – Expoziția – la sfârșitul clasei a IV-a;
4, Pregătirea cadrelor didactice prin participarea la cursuri internaționale.
Structura sub care funcționează ciclul primar a primit acreditarea reprezentanților Bacalaureatului Internațional, fiind, la nivel european, fiind recunoscuți și ca școală IB.
Procesul îmbunătățirii ofertei educaționale a continuat și la ciclul gimnazial cu concentrarea pe strategii didactice inovative, prin reorganizarea schemelor orare, prin predarea interdisciplinară, conceptuală, fiind doar o chestiune de timp extinderea acestei reorganizări curriculare și la liceu, unde accentul cade pe șlefuirea unui profil al absolventului, un absolvent pregătit pentru prezent, pentru competențele cerute de societatea de astăzi!
Odată cu publicarea Ordinului nr. 4.811 din 30 iulie 2020 privind aprobarea Metodologiei-cadru de înființare, organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar cu statut de unități-pilot,
experimentale și de aplicație publicat în Monitorul Oficial nr.730 din 2 august 2020, a apărut și contextul legislativ, dar și flexibilitatea ca fiecare școală să își îmbunătățească oferta curriculară, venind astfel în întâmpinarea nevoilor ELEVULUI prezentului.”

1 comment

  1. Stefan Radoveanu spune:

    Buna ziua
    domnule Secretar de stat

    Va plangeti ca sunt doua scoli care s-au inscris in experimetul Marian Stas, modele de predare !

    Va propun, solicitati Domnul Specialist Expert sa ne prezite una din metodele de predara !

    Ce inseamna model de predare ?

    Merci

«

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.