fbpx

Profesorii cu gradul didactic II trebuie să susțină prestigiul școlii, prin multiple canale de comunicare – profilul cadrului didactic

ID 47234178 © Monkey Business Images | Dreamstime.com

Profesorii cu gradul didactic II trebuie să susțină prestigiul instituției în care lucrează, la nivel intern și extern, prin multiple canale de comunicare.

Această prevedere este inclusă în capitolul ”Dezvoltare instituțională” din profilul cadrului didactic, document trimis spre publicare în Monitorul Oficial.

În aceeași secțiune, profilul cadrului didactic prevede că profesorii cu gradul didactic II reprezintă instituția cu profesionalism în diferite contexte publice, inclusiv în relație cu operatorii economici și cu autoritățile locale/partenerii din consorțiu, comunicând valorile acesteia într-un mod demn și responsabil, la nivel național și internațional.

Cadrele didactice cu pregătire la nivel de licență trebuie să ofere informații corecte și precise despre activitățile instituției, inclusiv în relația cu operatorii economici parteneri în activitățile de practică ale elevilor, contribuind la dezvoltarea și consolidarea încrederii în școală.

Alte prevederi din capitolul ”Dezvoltare instituțională” referitoare la profesorii cu gradul didactic II:

Sprijină colegii în colectarea și procesarea de date și informații privind participarea școlară a elevilor, progresul școlar și profesional și starea lor de bine, pentru fundamentarea unor decizii și inițiative educaționale.

Sprijină colegii în demersul de dezvoltare a curriculumului de specialitate în colaborare cu partenerii locali și operatorii economici.

Sprijină acțiunile colegilor care conduc la dezvoltarea sau consolidarea unei culturi organizaționale democratice, incluzive, participative, antreprenoriale.

Derulează acțiuni de dezvoltare sustenabilă a instituției de învățământ, de asigurare a unui mediu curat și de ocrotire a mediului înconjurător, încurajând economia circulară.

Adoptă măsuri pentru gestionarea implicațiilor tehnologiei asupra dezvoltării, învățării și formării profesionale, pe baza analizei nivelului competențelor digitale, al expunerii și receptivității elevilor la surse de informare și la resurse digitale.

Profilul și standardele profesionale sunt disponibile sub formă de broșură, aici: Profilul_cadrului_didactic_brosura

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.