
Nivelul elevilor români la matematică intră în declin în timpul anilor de gimnaziu, arată raportul TIMSS 2023, publicat astăzi.
Conform raportului, elevii români înregistrează în clasa a IV-a un scor mediu de 542 de puncte, situând țara noastră pe locul 12 între cele 58 de țări evaluate în studiu.
Acest scor îi plasează pe elevii români aproape de limita care desemnează abilitățile înalte la această materie.
În clasa a VIII-a, elevii români au obținut un scor mediu inferior, 496 de puncte, iar România se plasează pe locul 19 din 44 de state evaluate.
Punctajul îi plasează în zona intermediară a abilităților la această disciplină.
Pe primul loc între statele evaluate în raportul TIMSS 2023, atât la nivelul clasei a IV-a, cât și la cel al clasei a VIII-a, se află Singapore.
Centrul Internațional de Studii TIMSS & PIRLS al IEA activează în cadrul Lynch School of Education and Human Development din Boston College și efectuează evaluări internaționale periodice comparative ale performanțelor elevilor la matematică și știință (TIMSS) și la lectură (PIRLS) în mai mult de 60 de țări. TIMSS (The Trends in International Mathematics and Science Study) și PIRLS (The Progress in International Reading Literacy Study) cuprind împreună ciclul de bază de studii pentru IEA – Asociația Internațională pentru Evaluarea Performanțelor Educaționale. Cu sediul central în Amsterdam și cu un centru important de prelucrare a datelor și cercetare în Hamburg, IEA efectuează studii internaționale comparative ale performanței studenților din 1959.
TIMSS și PIRLS permit țărilor participante să ia decizii bazate pe argumente științifice pentru îmbunătățirea politicilor educaționale. Unele dintre modurile în care guvernele și ministerele utilizează rezultatele TIMSS și PIRLS includ:
Măsurarea eficienței sistemelor lor educaționale într-un context global
Identificarea lacunelor în resursele și oportunitățile de învățare
Identificarea punctelor slabe și stimularea reformei curriculare
Măsurarea impactului noilor inițiative educaționale
Formarea cercetătorilor și a profesorilor în evaluare și evaluare
TIMSS și PIRLS colectează, de asemenea, date extinse despre factorii contextuali care afectează învățarea, inclusiv resursele școlare, atitudinile elevilor, practicile de instruire și sprijinul la domiciliu. Aceste informații pot fi examinate în relație cu performanța pentru a explora factorii care contribuie la succesul academic.