fbpx

Nicușor Dan, despre Târgul de Crăciun din București: Puțin probabil ca Primăria să aloce bani

Nicuşor Dan a declarat că este puţin probabil ca Primăria Capitalei să mai aloce bani pentru Târgul de Crăciun sau pentru cel de Paşti, relatează Digi 24. Situaţia economică este dificilă, iar banii trebuie direcţionaţi către urgenţe, a motivat primarul ales al Capitalei, potrivit sursei citate.

„Dacă ai doi copii la şcoală şi nu-ţi ajung banii, nu te duci în vacanţă în Dubai. Cam asta e ce trebuie să facem. Suntem într-o situaţie economică dificilă şi trebuie să direcţionăm banii acolo unde sunt urgenţele”, a răspuns Nicușor Dan miercuri, întrebat dacă se vor organiza târguri de Crăciun și de Paşte.

Nicuşor Dan a adăugat că printre urgenţele Capitalei se află poluarea, termoficarea şi a arătat că este posibil să existe târguri private.

„E posibil să avem târguri private. Dar să alocăm bani din partea Primăriei pentru astfel de evenimente, foarte puţin probabil. (…) Trebuie să ducem banii către chestiuni esenţiale”, a precizat el. 

Cât au cheltuit Primăriile cu Târgul de Crăciun, la București și Sibiu

Suma netă a achiziţiilor realizate în anul 2018 pentru Târgul de Crăciun a fost de 6,3 milioane de lei, în timp ce în 2019 suma netă a achiziţiilor din SICAP este de 5,7 milioane lei, anunța, anul trecut,, Primăria Capitalei, citată de G4Media. Precizările vin după ce reprezentanţii USR Bucureşti a afirmat că achiziţiile aflate în derulare pe care municipalitatea le face pentru Târgul de Crăciun însumează 5,6 milioane lei, reprezentând cea mai mare sumă prevăzută în acest scop în ultimii patru ani.

 Organizatorii Târgului de Crăciun de la Sibiu au declarat pentru Turnul Sfatului că municipalitatea cofinanțează evenimentul cu 100.000 de lei, dar că ”fiecare leu investit de municipalitate Târgul de Crăciun aduce înapoi patru lei”  ”Numai taxa de ocupare a domeniului public este undeva în jurul a 130.000 de lei. Mai sunt alte câteva mii de lei în diverse taxe de acces, precum parcările, vehicule de supratonaj, cablaje și altele. După aceea este bugetul nostru propriu de marketing și promovare. Dacă e să tragem linie, cel mai simplu calcul, care evident poate fi detaliat și îmbunătățit, ne arată că pentru fiecare leu investit de municipalitate Târgul de Crăciun aduce înapoi patru lei”, a explicat pentru Turnul Sfatului Andrei Drăgan, organizatorul Târgului de Crăciun de la Sibiu.