fbpx

Mai multe cărți pentru elevi și mai puține instrumente digitale pentru preșcolari, în Suedia – decizie a Guvernului

Photo 268747724 © Nadja Mikkelsen | Dreamstime.com

Guvernul suedez a instituit un nou grant de stat pentru achiziționarea de literatură de ficțiune și non-ficțiune pentru grădinițe și clasele din ciclul prima. Capacitatea elevilor suedezi de a înțelege textele scrise este în scădere și peste 20% dintre cei înscriși în școlile obligatorii din Suedia nu pot citi corect. Pentru a remedia acest lucru, sunt necesare multe eforturi, unul dintre acestea fiind achiziționarea de mai multe cărți.

Conform platformei Eurydice, 176 milioane SEK (aproximativ 15 milioane EUR) au fost rezervate pentru grantul de stat în 2024. Se estimează că această sumă poate asigura aproximativ 880.000 de cărți în total, presupunând că o carte costă în jur de 200 SEK (17 EUR). Primăriile sunt cele care solicită grantul de stat, care în primul an poate fi folosit pentru a cumpăra cărți tipărite de ficțiune și non-ficțiune pentru clasele preșcolare precum și clasele din ciclul primar, dar și pentru școlille pentru elevi cu dizabilități intelectuale, școli de elevi cu deficiențe de auz și școli Sami. Din 2025, se vor putea aplica și subvenții de stat pentru treptele superioare ale școlilor obligatorii și ale școlilor obligatorii pentru elevii cu dizabilități intelectuale.

În același timp, pentru a crește capacitatea de citire a copiilor și tinerilor, Guvernul depune eforturi pentru a reduce timpul petrecut pe ecran. Agenția Națională Suedeză pentru Educație este instruită să propună modificări ale curriculumului preșcolar, ceea ce înseamnă că educația ar trebui să fie în esență fără ecrane pentru copiii de această vârstă.

Curriculumul preșcolar de astăzi prevede, printre altele, că profesorii trebuie să se asigure că fiecărui copil i se permite să folosească instrumente digitale. Agenția Națională Suedeză pentru Educație are acum sarcina de a efectua o revizuire a domeniului digitalizării din programa preșcolară. Agenția trebuie să propună modificări care înseamnă că nu ar trebui să existe nicio cerință ca instrumentele digitale de învățare să fie utilizate în ciclul preșcolar. Orice utilizare a instrumentelor digitale de învățare în această etapă trebuie să fie selectivă, pe baza unui suport științific clar și a unei documentări despre valoarea adăugată din punct de vedere educațional. 

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.