fbpx

Ligia Deca le cere profesorilor să valorifice mai mult evaluările de la clasa a II-a, a IV-a și a VI-a

Ligia Deca, ministrul Educației, a transmis profesorilor un apel în care le cere să valorifice mai mult evaluările de la.clasa a II-a, a IV-a și a VI-a.

Conform ministrului, miza acestui demers este reducerea abandonului școlar.

„Pentru anul școlar 2023-2024, voi face un apel la cadrele didactice din România să valorifice mai mult evaluările la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a. Acest efort de evaluare trebuie să fie urmat de adaptarea predării, de discuții cu părinții și de activități remediale”, afirmă Ligia Deca.

Ea menționează că a prezentat  inițiativele României privind reducerea abandonului școlar cu miniștri ai educației și experți internaționali, la lansarea raportului Băncii Mondiale „How to Accelerate Student Learning: Lessons From 60 Countries, 3 Years After the Pandemic”.

„Prevenirea abandonului școlar reprezintă o prioritate pentru mine, nu ne permitem să pierdem niciun copil sau tânăr. Prin masă sănătoasă, rechizite, transport și un mediu școlar primitor, susținem elevii vulnerabili să-și continue studiile. În plus, este important să ne asigurăm că fiecare elev dobândește competențele de care are nevoie pentru viața de adult.

În acest sens, raportul Băncii Mondiale ne atrage atenția asupra faptului că este foarte important ca profesorii să-și unească eforturile pentru dezvoltarea competențelor de bază (literație, numerație) ale elevilor. De asemenea, ne amintește că mai ales elevii rămași în urmă din cauza pandemiei sau din alte motive externe potențialului lor au nevoie de sprijin adaptat nivelului de performanță la care se află”, a mai transmis Ligia Deca.

 

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.