fbpx

Iulian Cristache (EDUPART): Există interese de grup pentru planurile-cadru de liceu

Iulian Cristache, președintele federației de părinți EDUPART. afirmă că există interese de grup în ceea ce privește planurile-cadru pentru liceu.

Cristache transmite că acestea ar trebui să respecte următoarele cerințe: să fie concepute într-un mod care să asigure o pregătire corespunzătoare pentru absolvent, să includă materii de bază și specifice profilului, să ofere activități extracurriculare și proiecte și să fie actualizate regulat.

Ce spune Iulian Cristache:

Planurile cadru vs. Interesele de grup.

Zilele trecute au apărut, pe surse, niște planuri cadru. Unii spun că sunt bune (și eu), iar alții spun că nu sunt bune. Teoretic, experții nu ar trebui să țină cont de nimeni. Este clar că există interese de grup, dar ar trebui să elaboreze niște planuri care să țină cont de PROFILUL ABSOLVENTULUI și de IMPORTANȚA INSERȚIEI pe piața muncii, indiferent de calificare.

Cum ar trebui să arate niște planuri cadru de liceu, care să țină cont de profilul?
●În primul rând, planurile cadru ar trebui să includă o serie de materii de bază, care să asigure dezvoltarea unui set de competențe generale necesare pentru orice profil de absolvent de liceu.
Aceste materii ar trebui să fie studiate într-un mod INTEGRAT și INTERDISCIPLINAR, astfel încât elevii să dobândească o perspectivă globală asupra lumii (tot spunem că nu știm ce meserii vom avea peste 10 ani) și să poată aplica cunoștințele în diverse contexte (PISA ne arată „pisica”).

●În al doilea rând, planurile cadru ar trebui să includă o serie de materii specifice pentru fiecare profil de absolvent de liceu. Aceste materii ar trebui să fie selectate astfel încât să asigure o pregătire corespunzătoare pentru profesia sau domeniul de studiu pe care elevii intenționează să îl urmeze după absolvirea liceului.
De exemplu, pentru un profil de matematică-informatică, ar trebui să existe o accentuare puternică pe matematică și informatică, în timp ce pentru un profil de științe sociale ar trebui să existe o accentuare puternică pe istorie, geografie și economie. Altfel… de ce am mai avea profil uman și real?

●În al treilea rând, planurile cadru ar trebui să includă o serie de activități extracurriculare (vorbim de găsirea vocației) și proiecte, care să încurajeze dezvoltarea abilităților sociale și a competențelor de lucru în echipă (aici suntem ZERO). Aceste activități ar trebui să fie adaptate la profilul absolventului și să îl pregătească pentru cariera sa viitoare.

●În final, planurile cadru ar trebui să fie actualizate în mod regulat, astfel încât să țină pasul cu evoluția societății și a pieței muncii. Aceasta ar asigura că absolvenții sunt pregătiți pentru a face față cerințelor și provocărilor actuale și viitoare.

■În concluzie, planurile cadru de liceu ar trebui să fie concepute într-un mod care să asigure o pregătire corespunzătoare pentru absolvent, să includă materii de bază și SPECIFICE PROFILULUI, să ofere activități extracurriculare și proiecte, și să fie ACTUALIZATE regulat.

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.