fbpx

Iaşi: Testare iniţială pentru toţi elevii la toate disciplinele, decisă de ISJ

Școlile din Iaşi vor susţine în următoarea perioadă o testare inițială pentru toţi elevii la toate disciplinele. Inspectoratul Şcolar Judeţean (ISJ) din Iaşi a anunţat că în acest an şcolar standardizarea testelor va fi făcută pe itemi, anunță Ziarul de Iași.

Decizia i-a împărțit în două pe profesorii ieșeni, potrivit jurnaliștilor de la Ziarul de Iași.

Decizia ca testarea iniţială să fie efectuată la toate materiile a stârnit controverse mai ales în rândul profesorilor. Pe de o parte, unii consideră că testele iniţiale au avut întotdeauna o utilitate, ajutându-i descopere nivelul clasei şi elevilor. Pe de altă parte, mulţi nu văd rostul unei testări aplicate imediat după întoarcerea din vacanţă, care nu trezeşte niciun interes elevilor când aceştia ştiu că notele nu vor fi trecute în catalog. De exemplu, Consiliul Profesoral de la Colegiul Naţional „Vasile Alecsandri” din Iaşi a votat împotriva obligării profesorilor sa dea teste iniţiale tuturor elevilor la toate disciplinele.

Cum vor fi aplicate testele iniţiale de anul acesta

În cadrul unei conferinţe de presă susţinute înaintea începerii anului şcolar, prof. Luciana Antoci, Inspector Şcolar General al ISJ Iaşi, a comunicat cum se vor desfăşura testările iniţiale şi care este diferenţa faţă de anul trecut. Aceasta a specificat că datele generate de testarea iniţială standardizată de anul trecut au fost „extrem de importante în organizarea demersului pe parcurs şi în generarea rezultatelor”. Din acest motiv, în anul şcolar 2022-2023 apelează tot la testarea standardizată.

„De data aceasta, vom organiza, de asemenea, testare iniţială standardizată, însă standardizarea nu va fi la nivel de subiect (adică toţii elevii din judeţ să susţină testarea iniţială la matematică prin subiect unic), ci va fi o standardizare pe itemi. Cu alte cuvinte, Inspectoratul Şcolar va construi un şablon de itemi care vor fi convertiţi în subiecte de către profesorul de la clasă, care îşi cunoaşte foarte bine elevii, cunoaşte nivelul lor de învăţare şi contextul socio-economic din care aceştia provin. În acest fel adaptăm la nevoile şcolii, ale profesorilor şi ale elevilor aceste teste iniţiale prin standardizarea itemilor, urmărind ca atunci când sunt colectate datele să nu avem doar nota finală obţinută de fiecare elev în parte, ci şi punctaje pe fiecare item pe care îl corelăm cu competenţe din programa şcolară”, a declarat Luciana Antoci.

Aceasta a specificat că prin acest tip de testare vor avea rezultate mai nuanţate şi vor şti unde anume trebuie intervenit pentru a veni în sprijinul copiilor.

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.