Ecaterina Andronescu: ”Nu sunt magicianul care dă din baghetă și schimbă lumea într-o clipă!”

Invitată în emisiunea ”Ediția de seară”,difuzată de postul de televiziune Digi 24, Ecaterina Andrnescu, ministrul Educației, a făcut mai multe declarații despre situația actuală din învățământ și despre modul în care vede reforma.

Vă prezentăm principalele afirmații ale ministrului:

Despre subiectele de la simularea pentru Evaluarea Națională și cea pentru Bacalaureat

Nu vreau sa disc despre subiectele de la simulare. Vor face obiectul unei discuții cu cei care le-au făcut

Avem Centrul pentru Evaluare și Examinare. Acolo avem profesori specializați pe chestiune, întâi vreau sa stau cu ei de vorbă, sa văd cum au gândit.

Mi se pare normal sa fie subiectele de la simulare puțin mai dificile decât la examenele de Evaluare Națională și Bacalaureat, nu accept să fie predarea la un nivel și evaluarea mult mai sus.
Nu accept ca prin astfel de subiecte să îi împingem pe părinti sa ia meditații.
Sunt îngrijorată și determinată să avem o discuție.
Despre profesorii care trebuie să efectueze ore remediale fără să fie plătiți în plus
Toți salariații au 40 de ore/săptămână.
Ce le-am cerut eu e să mai adauge 2 ore pe săptămână pentru aceste cursuri remediale.
Despre lipsa de încredere în școală
Sunt din ce în ce mai mulți români care nu mai au încredere în școală. Noi trebuie să recâștigăm încrederea. Profesorii să fie corecți, să nu aibă parti-pris-uri.
Despre clasele cu foarte mulți elevi
De ce am ajuns la clase foarte mari? Pentru că toți părinții caută școli cu profesori mai buni pentru copiii lor. Și atunci unele școli se depopulează. Va trebui să găsim o formulă și în școlile care nu fac performanță din punct de vedere material, al patrimoniului să fie atașate școlilor care fac performanță.
Despre reforma în Educație
Trebuie să regândim total formarea pedagogică a dascălilor.
Nu sunt magicianul care dă din baghetă și schimbă lumea într-o clipă.
Am făcut o plaformă cu videolecțiile care cuprind toată programa de bacalaureat la matematică, fizică, chimie.
Trebuie să revizuim programele. Tentația când faci o programă e să aduci toate informațiile pe care tu le știi. Dar să nu uităm că elevul de azi din școala românească nu mai are doar o sursă de informație, școala. Are internetul, telefonul, televizorul. De aceea, trebuie să păstrăm în programă elementele esențiale.
Despre eleva din Satu Mare care a criticat sistemul de învățământ în cadrul protestului #foaiagoală
 Nu pot să nu-i dau dreptate într-o bună parte din lucrare. Unde nu îi dau dreptate? Acolo unde, cei care se află la această vârstă nu înțeleg poate că această perioadă din viața oricăruia dintre noi, ne putem ocupa de propria formare. Până la urmă școala nu e o corvoadă. E locul în care copilul și adolescentul exersează să devină adultul de mâine. O rog din tot sufletul meu să citească documentul acesta și să fie parte din procesul de schimbare.
Cu mare drag m-aș întâlni cu ea. Chiar cu mare drag.
După cum a scris scrisoarea, e un copil care a citit, înțelege ce a citit, este un copil inteligent. Dar revolta aceasta e cumva fără subiect, pentru că nu putem să schimbăm regulile în timpul jocului.
Despre eliminarea Geografiei de la Bacalaureat
Deși am recitit de patru ori documentul cu viziunea pentru Educație, am scăpat faptul că la una dintre formulele de bacalaureat era istorie/geografie. Am scăpat Geografia.