fbpx

Directorul OCDE pentru educație: Predarea trebuie să fie mai atractivă. Nu elevii reprezintă diferența între România și sistemele performante la PISA

Directorul pentru educație şi competenţe al Organizaţiei pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OCDE), Andreas Schleicher, a afirmat, vineri, că profesorii trebuie să facă predarea mai atractivă, astfel încât elevii să fie mai interesaţi de informaţiile prezentate.

„Elevii nu-şi văd profesorii ca fiind inovatori. Elevilor li se cere rigoare, coerenţă şi aprofundare. (…) Marea diferenţă între România şi sistemele performante nu este legată de elevi. Trebuie să avem în vedere sistemul, resursele. Predarea trebuie să fie atractivă. (…) Cred că predarea, aşa la modul distractiv, nu este o soluţie. Trebuie să fie una interesantă. (…) Ca la supermarket – sunt o grămadă de clienţi care vin în fiecare zi, dar care nu prea cumpără nimic. Deci, supermaket-ul trebuie să se preocupe să facă produsele sale mai atractive. Aşa şi în sistemul de învăţământ, trebuie să-l faci să fie mai interesant, mai provocator, să faci experimente, să vezi cauzele, efectele. (…) De exemplu, să fie invitat un specialist într-un anumit domeniu să vorbească în faţa copiilor, elevilor. Un învăţământ bun este atunci când rezultatele teoretice sunt îmbinate cu activitatea practică, cu realitatea. Elevii vor ca profesorii să îi cunoască, să ştie care le sunt performanţele”, a explicat Andreas Schleicher, potrivit AGERPRES.

El a subliniat, totodată, că profesorii trebuie să lucreze într-un mediu atractiv. „Trebuie acordate salarii atractive profesorilor, dar nu numai acest element trebuie luat în considerare, ci întreg mediul în care profesorii îşi desfăşoară activitatea şi care trebuie să fie atractiv. (…) Directorul să nu decidă pe cine angajează, dar să participe la un panel de angajări”, a transmis Schleicher.

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.