Consiliul Județean al Elevilor acuză: ”Dezastru în Liceul Teoretic A. I. Cuza din Iași”

Elevii de la Liceul Teoretic “Alexandru Ioan Cuza” Iași suferă urmările indiferenței factorilor decizionali la nivel școlar, manifestată printr-o serie de probleme majore care afectează starea procesului educațional, afirmă Consiliul Județean al Elevilor, într-un comunicat de presă.

Prezentăm comunicatul, integral: 

Consiliul Județean al Elevilor Iași, structura care reprezintă drepturile și interesele tuturor
beneficiarilor primari ai învățământului la nivelul acestui județ, condamnă aceste inconveniente și
ineficiențe, susținând ideea că educația trebuie să fie un mecanism centrat pe nevoile beneficiarilor
săi primari, elevii, instituțiile de învățământ fiind responsabile să asigure un mediu sigur, calitativ
și incluziv pentru aceștia.
Elevii liceului au atras atenția asupra unor multiple probleme. Printre cele mai acute
impedimente cu care aceștia se confruntă se numără condițiile insalubre: nu există produsele
necesare igienei, grupurile sanitare din ambele corpuri nu sunt bine întreținute și emană un miros
greu de suportat, iar spațiile nu asigură condiții decente pentru elevi. Condițiile termice sunt, la
rândul lor, total neprielnice. Direcțiunea solicită câte 72 de lei fiecărui elev pentru serviciile de
pază, iar părinților elevilor de clasa a IX-a li s-a pretins o sumă de câte 500 de lei pentru renovările
sălilor.
Nenumărați beneficiari se plâng de tratamentele preferențiale și iraționale venite din partea
cadrelor didactice, manifestate prin amenințări și acte de discriminare. Ceea ce reiese din suma
problemelor enumerate mai sus este că direcțiunea este total dezinteresată de parcursul elevului și
că singurul reper important este reprezentat de imaginea școlii. În acest sens, majoritatea
inițiativelor venite din partea acestora au fost respinse.
Elevilor majori le este interzisă ieșirea din perimetrul școlar, fiind privați de acest drept,
iar produsele comercializate în chioșcul școlar se ridică la prețuri absurde, raportate la calitatea
foarte slabă, de cele mai multe ori elevii neavând ce cumpăra, din cauza lipsei produselor.
Din păcate, deși educația ar trebui să reprezinte un factor prioritar pentru societatea
contemporană, iar școlile ar trebui să dispună de resurse performante și un echilibru la nivelul
relațiilor dintre actorii educaționali, aceste abuzuri stopează evoluția întregului sistem, afectând
întregul parcurs al elevilor care devin victime ale indiferenței decidenților.