
Ligia Deca, ministra Educației, a îndemnat părinții se apeleze în primul rând la școală pentru a asigura pregătirea suplimentară a copiilor. Ea a calificat drept ”excese” situațiile în care unii copii au mai mulți meditatori pentru o materie școlară.
”Am văzut și unele excese: copii care au mai mulți meditatori. Mie mi se pare că nu faci altceva decât să induci o nesiguranță și o presiune suplimentară. Iar acolo trebuie discutat cu profesorii de la clasă, pentru a înțelege foarte clar care este nevoia reală de pregătire suplimentară, pentru că sunt convinsă că majoritatea copiilor, dacă vin la ore, dacă folosesc oportunitățile de formare suplimentară sau de recapitulare sau de consolidare pe care le oferă școala, și dacă există un dialog între familie și cadrul didactic, nu ar avea nevoie de acest instrument. Nu spun că uneori nu e nevoie de o personalizare, dar aș prefera ca părinții să solicite acest lucru școlii, să spună: <Considerăm că avem nevoie de mai mult timp alocat pentru această disciplină, pentru aceste capitole>, decât să încerce să suplinească cu costuri suplimentare. Haideți să cerem de la școală ce ne dorim de la școală și după aceea să constatăm că ea poate sau nu poate să ne ofere și să luăm alte măsuri, nu să începem automat să căutăm în altă parte!”, a declarat Deca, într-un interviu acordat publicației Știri pe Surse.
”Eu cred că am intrat într-o zonă în care ne este frică nouă, părinților. Sunt și eu părinte și, cumva, fiecare dintre noi ne dprim să oferim copilului tot ce este mai bun și tot ce ține de noi. Faptul că avem copii care i notă mare la Evaluarea Națională fără să fie meditați este o dovadă a faptului că nu avem nevoie de pregătire suplimentară întotdeauna. Mai ales, pregătirea suplimentară nu trebuie să fie una plătită de părinți. Există multe școli în care se fac sesiuni de pregătire, fie după ore, fie chiar în ultima parte a anului școlar, care este, de altfel, dedicată consolidării recapitulării”, a adăugat ministra.