
În raportul despre starea învățământului din județ, ISJ Buzău oferă mai multe explicații pentru faptul că unii elevi nu reușesc să ia nota 5 la Evaluarea Națională.
Explicațiile se referă atât la efortul de a se pregăti al elevilor, cât și la superficialitatea unor profesori.
Care sunt cauzele pentru eșecul de la Evaluarea Națională, identificate de ISJ Buzău:
•Nivel de interes diminuat pentru performanță personală (atingerea nivelului maxim al potențialului individual), reflectat în procentele de promovare;
•Absența pragului minim (nota 5 la Evaluarea Națională), care să condiționeze admiterea la liceu;
• Pregătirea examenelor se desfășoară, în unele cazuri, formal, doar în perioadele planificate la nivel de școală;
• Frecventarea sporadică a cursurilor de către elevii rromi;
• Solicitarea elevilor din mediul rural, de către părinți, în activitățile pe care aceștia le desfășoară;
• Formalismul unor cadre didactice în timpul desfășurării programului de pregătire suplimentară;
• Nefamiliarizarea elevilor de către profesori cu modelele de subiecte propuse de CNEE pentru examenul de Evaluare Națională;
• Lectura superficială a itemilor, ceea ce a condus la o înțelegere eronată a sarcinilor.
Raportul publicat de ISJ Buzău poate fi accesat, integral, aici: STAREA INVATAMANTULUI BUZOIAN 2023-2024
N e f a m i l i a r i z a r e a el de că pro cu m de su pr de C pe e x a m e n ul de Ev Naț