fbpx

Daniel David: Toată lumea doreşte să vorbească cu ministrul pentru orice. Nu fac micromanagement

Ministrul Educației propune un model de conducere bazat pe descentralizare, încredere și responsabilitate partajată,  considerând că aceste schimbări sunt esențiale pentru reformarea educației. „Toată lumea doreşte să vorbească cu ministrul pentru orice. Nu fac micromanagement”, a afirmat Daniel David, joi, în timpul prezentării raportului despre activitatea instituției pe care o conduce.

Ministrul Educației a atras atenția asupra problemelor structurale din sistemul de educație, precizând că o mare parte din putere este concentrată la nivelul ministerului, iar acest lucru reflectă neîncrederea și lipsa de cooperare între diferitele componente ale sistemului.

„Văd o zonă de concentrare foarte mare a puterii. Toată lumea dorește să vorbească direct cu ministrul pentru orice problemă. Nimeni nu are încredere să discute cu alte instituții, cu profesorul, cu directorul de școală, cu inspectorul, cu directorii din minister sau cu secretarii de stat. Acest lucru îmi arată că sistemul nu funcționează bine”, a declarat Daniel David.

Viziunea lui David: strategie, nu micromanagement

Ministrul a criticat tendința de micromanagement promovată de unii predecesori, considerând că aceasta este o greșeală majoră într-un sistem „atât de complicat și complex”. Daniel David a explicat că rolul unui ministru trebuie să se concentreze pe elaborarea unei viziuni strategice și monitorizarea implementării, nu pe gestionarea directă a problemelor minore.

„Să fiu atent să funcţioneze bine lucrurile, iar când apar probleme mari – nu orice problemă minoră de sistem trebuie să ajungă la ministru – când apar probleme mari, să mă asigur că reacţionăm rapid, transparent. Şi în acelaşi timp, dacă nu există reguli prin care să corectăm problema care a apărut, să creez rapid regulile respective. Cred că asta este funcţia unui ministru, nu să fie un fel de administrator care face micromanagement la un sistem atât de complicat şi de complex”, a explicat David

Ministrul a subliniat că lipsa de încredere și suspiciunea excesivă afectează capacitatea sistemului de a funcționa eficient. În opinia sa, este esențial ca toate părțile implicate – de la profesori și directori, până la inspectori și reprezentanții ministerului – să coopereze pentru a depăși aceste disfuncționalități.

VIDEO Daniel David, raport despre activitatea Ministerului Educației și strategia pentru 2025

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.