„Şcoala online impusă a fost o catastrofă educaţională, nu numai în România, a fost o catastrofă educaţională în orice stat din această lume. Sistemul a fost impus, în condiţiile în care niciun stat, nici cele mai avansate ca sisteme de educaţie, nu au fost pregătite pentru predarea online”, a afirmat Cîmpeanu, citat de AGERPRES.
Ministrul Educaţiei a explicat că predarea online presupune îndeplinirea simultană a cinci condiţii, începând cu conectivitatea generalizată, continuând cu echipamentele necesare şi cu existenţa unor profesori formaţi pentru acest gen de şcoală.
„S-au format peste 50.000 de profesori pentru predarea online, dar numărul total de cadre didactice este de peste 200.000 în învăţământul preuniversitar. Avem prevăzută în PNRR formarea a o sută de mii de cadre didactice pentru pedagogie digitală, dar asta va fi, n-a fost în perioada în care s-a predat online”, a spus Sorin Cîmpeanu.
În ceea priveşte ultimele două condiţii, acestea se referă la existenţa unui conţinut digital adecvat pentru fiecare disciplină în parte, precum şi a unei platforme de evaluare a elevilor, dedicată şi specializată.
„Al cincilea element, pe care foarte multă lume îl neglijează, deşi o spun, o repet, e nevoie de platforme de evaluare dedicate şi specializate. Altfel, relevanţa notelor se pierde pentru că niciun profesor nu poate avea garanţia că cel care răspunde din spatele unui ecran negru este elevul care trebuie să răspundă şi nu este un părinte, un frate mai mare, un alt profesor”, a explicat ministrul Educaţiei.
În opinia sa, cele cinci condiţii nu au fost îndeplinite simultan în perioada şcolii online impuse de pandemie.
Ministrul Educaţiei se află joi într-o vizită de lucru în judeţul Alba, prilej cu care s-a întâlnit cu reprezentanţi ai firmelor implicate în promovarea învăţământului dual, dar şi cu cei ai unor companii mari din zonă.
Asta nu i-a împiedicat să țină școlile deschise în funcție de procentul de vaccinare a cadrelor didactice. Aberație mai mare nici că există…