Sorin Cîmpeanu, ministrul Educației, a vorbit, astăzi, despre erorile din cauza cărora mediile la examene ale unor elevi apar pe liste cu o valoare modificată față de ceea cea reală.
„Este o eroare dramatică pentru acel elev care știe că a făcut de 9,80 și s-a văzut pe liste cu 2,80”, a declarat ministrul.
El a spus că din cele 120 de note schimbate cu mai mult de 2 puncte, în urma contestațiilor, 114 care au crescut, iar 6 note au scăzut cu diferență mai mare de 2 puncte.
„Din cele 120 avem 109 lucrări cu diferențe între 2 și 3 puncte. Avem 7 lucrări cu diferențe între 3 și 4 puncte și avem câte două lucrări cu diferențe între 4 și 5 puncte, respectiv între 4 lucrări între 5 și 6 puncte. Ultimele 4 lucrări menționate, între 4 și 5 și 5 și 6 sunt erori materiale”, a spus ministrul.
„Aceste erori pot fi eliminate doar prin procesul de digitalizare a evaluării”, a mai spus Cîmpeanu.
Rezultatele finale obținute de absolvenții studiilor liceale la probele scrise ale examenului național de bacalaureat (sesiunea iunie – iulie 2022) au fost afișate astăzi, 1 iulie, în centrele de examen și pe site-ul dedicat.
După soluționarea contestațiilor, numărul candidaților promovați este de 91.332, cu 2.741 de candidați mai mult decât anul trecut, deși numărul celor înscriși a fost inferior (7.211 candidați în minus, comparativ cu 2021). Rata cumulată de promovare (toate promoțiile) este 75,2%, superioară cu 1,9%, în raport cu rezultatele inițiale (73,3%) și cu 5,4% față de prima sesiune a anului trecut (69,8% – rată de succes în anul 2021).
da, da, da, daaa….. siropoşenia siropoşeniilor!!! Nu e deloc dramatic – e o greşeală clar strecurată la transcrierea notelor de pe borderoul individual pe cel final, şi nu e dramatic deloc pentru un copil care-şi cunoaşte valoarea, se poate auto-aprecia şi face contestaţie! (în ce condiţii lucrează profesorii corectori pe căldurile din luna cu examene şi la oboseala pe care o acumulează, nu e ceva wooow! wow sunt ăia care corectează aiurea fiindcă pricep mai puţin decât elevii, şi care – ghici ce?! sunt pilele „cuiva”, sunt îndesaţi în sistem de către cineva sus-pus şi ţinuţi acolo tot de cineva cu funcţie politică) Din punctul meu de vedere este un stress cu valenţe pozitive pe termen lung, fiindcă elevul ăsta, va fi un adult cu stimă de sine crescută, care va şti că evaluarea celorlalţi nu arată aproape niciodată valoarea lui reală! Dar acum foloseşte dom’ ministru situaţia ca o pârtie pentru corectarea digitalizată! Care nu e tocmai proastă, dar are limitele ei. Dar nu am auzit încă să se ia vreodată vreo măsură împotriva dascălilor care s-a dovedit că au reşit la corectură!!!