Un copil educat este un om câștigat, Alătură-te comunității www.educatieprivata.ro și vei afla primul sau prima despre ceea ce te interesează : concursuri, olimpiade, baterii de teste, meditații sau despre activitățile de timp liber pe care le recomandăm.
Prin completarea datelor pentru Educație Privată ești de acord cu Termenii de Utilizare si Nota de Confidențialitate.
Alătură-te comunității cadrelor didactice www.educatieprivata.ro si vei avea acces la exemple de bune practici, invitații la seminarii și conferințe despre educație și anunțuri de carieră din țară sau stăinătate.
Prin completarea datelor pentru Educație Privată ești de acord cu Termenii de Utilizare si Nota de Confidențialitate
Un părinte informat se va înțelege mult mai ușor cu propriul copil. Alătură-te comunității de părinți www.educatieprivata.ro și vei primi informații despre sistemul de învățământ privat, alternativele educaționale, ofertele școlilor private, consursuri și olimpiade, meditații sau programele de pregătire anunțate de unitățile școlare partenere.
Prin completarea datelor pentru Educație Privată ești de acord cu Termenii de Utilizare si Nota de Confidențialitate
Centrul de Evaluare și Analize Educaționale, organizație non-profit implicată în monitorizarea politicilor publice din învățământ, atrage atenția asupra faptului că media de vârstă în categoria profesorilor de fizică și chimie este foarte ridicată în țara noastră.
CEAE afirmă că tinerii nu sunt atrași de acest domeniu, soluția de avarie pentru sistem a fost angajarea de pensionari.
În ultimii ani, au intrat foarte puțini profesori de fizică și chimie în sistemul de învățământ, iar soluția de avarie la care s-a recurs a fost aceea de a apela la pensionari pentru a acoperi numărul de catedre care ar fi rămas neocupate. Însă, în maximum 5 ani, nici aceasta soluție nu va mai funcționa. În România, media de vârstă a profesorilor care predau fizica și chimia este 50 de ani, iar procentul celor sub 35 de ani este foarte mic.
Rectorul Universității din București, Marian Preda, avansează o soluție care ar putea atrage mai mulți tineri spre facultățile de Fizică, Chimie și Biologie și ar putea contribui la dezvoltarea educației STEAM în România.
„Am propus granturi pentru educație în învățământul superior, granturi care să presupună și finanțarea studiilor, dar și burse pe perioada anilor studii pentru studenții care aleg aceste programe STEAM, precum cele în Chimie, Fizică, Biologie și care nu sunt foarte căutate. În câțiva ani nu o să mai avem deloc profesori în unele zone pe domeniile acestea, dar avem nevoie de cercetători, de inovatori, de persoane care să creeze inovație, brevete de inovație chiar în cercetare aplicată, în industrie, avem nevoie de chimiști, de fizicieni, de biologi și alții”, spune rectorul Universității din București.