fbpx

Apel către Mark Zuckerberg să renunțe la ideea unui Instagram pentru copii

Un grup de advocacy a lansat, azi, un apel către Mark Zuckerberg, CEO Facebook, prin care îi cere să nu creeze o versiune a aplicației Instagram pentru copiii cu vârsta sub 13 ani, întrucât i-ar expune la un „mare risc”.

Potrivit Reuters, scrisoarea trimisă către Mark Zuckerberg de grupul ”Campanie pentru o copilărie fără comerț” (CCFC) vine într-un moment în care cea mai mare rețea socială din lume a fost criticată pentru amplificarea dezinformării la nivel global pe platformele sale, expunând în același timp copiii la materiale nepotrivite.

Facebook nu a răspuns imediat la o solicitare de comentarii de la Reuters.

Instagram exploatează teama tinerilor de a rata momente, iar aceștia își verifică în permanență dispozitivele în căutare de validare, a spus CCFC. Grupul de advocacy a, adăugat că, dat fiind că platforma pune accent pe aspectul fizic și pe prezentarea personală, ar fi o provocare pentru intimitatea și bunăstarea adolescenților.

„În timp ce colectarea de date de familie valoroase și cultivarea unei noi generații de utilizatori Instagram poate fi utilă pentru Facebook, probabil va crește utilizarea Instagram de către copiii mici, care sunt deosebit de vulnerabili la funcțiile manipulative și de exploatare ale platformei”, se maii spune în scrisoare.

CCFC este o organizație nonprofit care consideră că marketingul orientat către copii, împreună cu timpul excesiv petrecut de aceștia în fața ecranului, pe care îl încurajează, vor afecta dezvoltarea sănătoasă a celor mici.

Compania Facebook, proprietara rețelei de socializare Instagram, pregătește o variantă a acesteia destinată copiilor mai mici de 13 ani, anunța, pe 19 martie, BuzzFeed.

Directorii de la Instagram intenționează să construiască o versiune a popularei aplicații de conținut fotografic care poate fi utilizată de copiii cu vârsta sub 13 ani, potrivit unei postări interne a companiei obținută de BuzzFeed News.

„Sunt încântat să anunț că, în viitor, am identificat efortul dedicat tinerilor ca fiind o prioritate pentru Instagram și am adăugat-o pe lista noastră de priorități H1”, a scris joi Vishal Shah, vicepreședinte al Instagram. „Vom construi un nou pilon pentru tineret în cadrul grupului de produse, pentru a ne concentra asupra a două lucruri: (a) accelerarea integrității noastre și a activității de confidențialitate pentru a asigura cea mai sigură experiență posibilă pentru adolescenți și (b) construirea unei versiuni de Instagram care să permită persoanelor sub vârsta de 13 ani să folosească în siguranță Instagram pentru prima dată”, afirmă oficialul în mesaj.

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *