fbpx

Ana Dragu: ISJ Bistrița-Năsăud vrea să desființeze singura clasă de muzică de la Liceul de Muzică

Ana Dragu, psiholog clinician la Asociaţia Autism Europa Bistriţa, protestează față de intenția ISJ Bistrița-Năsăud de a desființa singura clasă de muzică de la Liceul de muzică Tudor Jarda.

Petiția inițiată de Ana Dragu:

Dragi bistrițeni, începând din septembrie, Inspectoratul Școlar Județean intenționează să desființeze singura clasă de muzică de a IX-a din cadrul Liceulului de Muzică Tudor Jarda din Bistrița. Asta înseamnă că elevilor care urmează acum cursurile clasei a VIII-a li se va lua șansa de a urma un profil muzical la ei acasă. Nu vor mai putea astfel continua studiul pianului, al viorii, al clarinetului, studiul chitării, și al teoriei muzicale pentru care se pregătesc de opt ani. Nu vor mai avea unde să studieze canto clasic sau canto popular. Practic, elevilor Liceului de Muzică li se va răpi din pix lansa de a reprezenta cu succes județul la olimpiade și concursuri naționale și internaționale.

Muzica are o putere incomensurabilă. Transcende timpul și limbajul, exprimă și influențează emoțiile noastre, educă și distrează și multe altele. În esență, efectul muzicii asupra dezvoltării cerebrale este masiv și are o influență deosebit de puternică asupra creierului copiilor. Cercetările în domeniu au relevat diferențe structurale și funcționale în creierele muzicienilor instrumentali adulți comparativ cu cele ale non muzicienilor, intensitatea / durata instruirii și practicii instrumentale fiind predictori importanți ai acestor diferențe.

Comparația muzician-non-muzician este adesea întâlnită în literatura de specilalitate arătând că în cazul elevilor care studiază muzica apare plasticitate cerebrală funcțională și structurală, deoarece muzicienii dobândesc și practică continuu o varietate de abilități motorii, auditive și multimodale complexe (de exemplu, traducerea simbolurilor muzicale percepute vizual în comenzi motorii în timp ce monitorizează simultan sunetul și primesc feedback multisenzorial). Cercetările au demonstrat că antrenamentul muzical la copii are ca rezultat îmbunătățirea pe termen lung a performanțelor vizuale-spațiale, verbale și matematice. Studiul muzicii produce îmbunătățirea memoriei, abilități de raționament spațial mai bune, fluență în limbaj și IQ superior.

Acesta este motivul pentru care acest profil vocațional este foarte util și elevilor cu cerințe educative speciale, care nu de puține ori au talente deosebite și găsesc la Liceul dde Muzică Tudor Jarda mediull propice pentru a se dezvolta.

Vă rugăm să susțineți această petiție pentru ca elevii bistrițeni să aibă în continuare dreptul să studieze muzica la ei acasă.

psiholog clinician și psihoterapeut Ana Dragu

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.