fbpx

40% dintre profesori resimt oboseală cronică și epuizare emoțională – sondaj în Suceava

Photo 127750476 © Lightfieldstudiosprod | Dreamstime.com

Peste 40% dintre profesori resimt oboseală cronică şi epuizare emoţională, având nevoie de mai mult timp pentru a se odihni, se arată într-un sondaj realizat de Centrul Judeţean de Asistenţă Psihopedagogică (CJAP) din cadrul Centrului Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională (CJRAE) Suceava în cadrul a aproximativ un sfert din numărul total al cadrelor didactice din judeţ.

Într-un comunicat de presă remis luni AGERPRES de CJAP Suceava, se precizează că, timp de şapte zile, au răspuns la sondaj 1.384 de profesori din învăţământul preuniversitar.

Potrivit sursei citate, rezultatele sondajului au mai arătat că peste 65% din profesorii respondenţi depun mai mult efort în ultima perioadă pentru a-şi îndeplini sarcinile de serviciu, iar peste 80% din profesorii din preuniversitar rămân curioşi, îşi doresc să se informeze şi găsesc aspecte noi şi interesante în munca lor.

”Îngrijorător este faptul că peste 40% dintre profesori resimt oboseală cronică şi epuizare emoţională, având nevoie de mai mult timp pentru a se odihni. Oboseala cronică ar putea fi unul dintre motivele pentru care aproape un sfert dintre profesori reuşesc mai greu să comunice eficient cu colegii de cancelarie, acestui efect adăugându-i-se şi renunţarea de către aproape jumătate dintre profesorii respondenţi la hobby-urile şi întâlnirile cu prietenii din lipsa timpului. Există însă şi veşti bune legate de profesori: aproape 80% dintre ei găsesc motive de bucurie privind spre rezultate pe care le obţin în activitatea didactică, drept care sunt puţini cei care vorbesc negativ despre munca la clasă. Rezultatul care ar putea pune pe gânduri specialiştii este acela că epuizarea emoţională este resimţită la serviciu de 41% dintre profesorii respondenţi, epuizare care ar putea constitui şi cauza pentru dificultăţile de concentrare resimţite de 33% dintre profesori”, arată sursa citată.

Conform realizatorului sondajului, rezultatele ”pot constitui un semnal de alarmă” atât pentru profesorii care au răspuns la întrebări, cât şi pentru specialiştii care au adresat provocarea de a afla care este incidenţa fenomenului de burnout în rândul profesorilor.

”Cu siguranţă este necesar un studio mai amplu care să răspundă la întrebări legate de locul de muncă de alte fenomene ce conduc la apariţia burnoutului. Un lucru este cert. De starea de bine a profesorului depinde şi starea de bine a elevului şi în final poate depinde şi starea de bine (sănătatea mintală) a unei naţii întregi”, se mai arată în comunicatul CJASP Suceava.

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.