În 1922, pe 28 noiembrie, Cyril Turner, căpitan în Royal Air Force, a zburat deasupra Times Square din New York, la o altitudine de 10.000 de picioare, reușind să scrie cu litere de fum alb „Hello, U.S.A. Call Vanderbilt 7200”. Fumul a fost generat de ulei picurat pe țeava de eșapament fierbinte a avionului.
Mesajul „Hello, USA Call. Vanderbilt 7200” conținea un număr de telefon al unui hotel unde se afla un director executiv al unei companii de tutun. Turner și colegul său, John Savage, doreau să-l convingă pe George W. Hill, director la American Tobacco Co., să susțină skywriting-ul ca o nouă metodă de publicitate.
A funcționat. În doar trei ore de la realizarea mesajului aerian, „Hello, USA. Call Vanderbilt 7200”, centrala hotelului din New York a primit 47.000 de apeluri telefonice!
Cum ar fi fost, azi, viața, fără oameni de știință și pasiunea lor pentru descoperiri? Cu ce am fi scris, dacă nu ar fi inventat Petrache Poenaru stiloul? Știind cât de importante sunt științele pentru lumea în care trăim, Școala Evrika are o metodă de predare axată pe informații esențiale, lăsând copiii să-și alimenteze setea de cunoaștere prin creativitate și imaginație. Dacă vreți să aflați mai multe, intrați pe www.scoala-evrika.ro.
Acum, dacă vă întrebați de ce doi tipi din Forțele Aeriene Regale Britanice au fost cei care au făcut această propunere de marketing are o explicație simplă: tehnica de a scrie cu fum pe cer era dobândită doar de piloții militari în timpul Primului Război Mondial. Ei puteau trimite mesaje trupelor aflate pe câmpul de luptă sau să lanseze o cortină de fum.
Dacă după 1922 skywriting-ul era pe val, odată cu apariția televiziunii acesta a scăzut în interes ca tehnică publicitară, companiile nu mai aveau nevoie ca oamenii să-și oprească activitățile și să se uite la reclame pe cer, atâta timp cât reclamele erau livrate acasă pe micile ecrane.
John Cyril Turner a fost un pionier al skywriting-ului, o formă de publicitate în care mesajele sunt scrise pe cer folosind avioane care emit fum. S-a născut în Marea Britanie în 1899 și a devenit pilot în timpul Primului Război Mondial.
Turner a fost primul pilot care a realizat o demonstrație publică de skywriting în 1922, în timpul unui eveniment sportiv la Epsom Downs, în Anglia. El a scris cu succes cuvântul „Daily Mail” pe cer, folosind un avion modificat pentru a emite fum într-un mod controlat.
După această demonstrație de succes, Turner a început să ofere servicii de skywriting pentru companii și evenimente publice. El a devenit cunoscut în întreaga lume pentru abilitatea sa de a scrie mesaje clare și precise pe cer.
Turner a călătorit în întreaga lume, realizând spectacole de skywriting în diverse țări. El a scris mesaje publicitare, felicitări și chiar propuneri de căsătorie pe cer, captivând atenția publicului și atrăgând interesul mass-mediei.
Cu toate acestea, odată cu dezvoltarea tehnologiei și apariția altor forme de publicitate, skywriting-ul a început să piardă popularitatea în anii ’50 și ’60. John Cyril Turner a continuat să zboare și să ofere servicii de skywriting până la moartea sa în 1975.
Astăzi, skywriting-ul este încă practicat în unele părți ale lumii, dar este considerat mai mult o formă de divertisment decât o metodă de publicitate eficientă. John Cyril Turner rămâne un pionier al acestei forme de artă aeriană și unul dintre cei mai cunoscuți și talentați skywriteri din istorie.
Rubrica Știință 365 este susținută de Școala EVRIKA
Poate te interesează și