fbpx

Universitățile din Australia reintroduc examenele „cu pix și hârtie”, din cauza inteligenței artificiale

foto: sydney.edu.au

Universitățile din Australia au fost nevoite să schimbe modul în care organizează examenele și alte evaluări, pe fondul temerilor că studenții folosesc un nou software de inteligență artificială (AI) pentru a scrie eseuri, potrivit The Guardian, preluat de G4Media.

Instituțiile importante au adăugat noi reguli care prevăd că utilizarea inteligenței artificiale reprezintă trișare, iar unii studenți au fost deja prinși folosind acest software. Însă un expert în inteligență artificială a avertizat că universitățile se află într-o „cursă a înarmării” pe care nu o pot câștiga niciodată.

Cadrele universitare și-au exprimat îngrijorarea cu privire la capacitatea ChatGPT și a altor tehnologii similare de a eluda software-ul antiplagiat, oferind în același timp o scriere academică rapidă și credibilă. Grupul celor opt universități de top – cele mai importante universități de cercetare intensivă din întreaga țară – au declarat că au revizuit modul în care vor efectua evaluările în acest an din cauza noilor tehnologii. Directorul executiv adjunct al grupului, Dr. Matthew Brown, a declarat că instituțiile sale au „abordat proactiv” AI prin educația studenților, formarea personalului, reproiectarea evaluărilor și strategii de detectare tehnologice și de altă natură, potrivit sursei citate.

ChatGPT, care generează texte pe orice subiect ca răspuns la o solicitare sau la o interogare, a fost lansat în noiembrie de OpenAI și a fost deja interzis pe toate dispozitivele din școlile publice din New York din cauza îngrijorărilor legate de „impactul negativ asupra învățării elevilor” și a potențialului de plagiat. Cea mai recentă politică de integritate academică a Universității din Sydney menționează acum în mod specific „generarea de conținut cu ajutorul inteligenței artificiale” ca formă de trișare.

La Londra, un profesor universitar a testat-o în raport cu o întrebare de examen din 2022 și a declarat că răspunsul AI a fost „coerent, cuprinzător și se limitează la punctele esențiale, ceea ce studenții nu reușesc adesea să facă”, adăugând că va trebui să „stabilească un alt tip de examen” sau să îi priveze pe studenți de acces la internet pentru examenele viitoare.

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.