fbpx

UNICEF: Educația a fost înlocuită de școli închise, violență și sarcini la adolescente. Situația nu mai poate continua

Photo 161872567 © Muhmed | Dreamstime.com

O cultură a „siguranței, prietenilor și hranei” la școală a fost înlocuită de „anxietate, violență și sarcini la adolescente”, a transmis, astăzi, UNICEF.

Din cauza pandemiei COVID-19, „peste 600 de milioane de copii din țările care nu sunt în pauză academică sunt încă afectați de închiderea școlilor”, a spus James Elder, purtătorul de cuvânt al UNICEF la o conferință de presă la ONU la Geneva.

”În țări precum Uganda, acest lucru a condus la o creștere de 20% în ultimele 15 luni a sarcinilor la adolescente sau la fetele din categoria de vârstă 10-24 de ani, care au solicitat îngrijire prenatală. Pe toate continentele am văzut linii de asistență pentru copii, un bun precursor al înțelegerii copiilor care raportează acte de violență, observând adesea creșteri în procente cu trei cifre ”, a spus Elder.

În aproape jumătate din țările din Asia și Pacific, școlile sunt închise de aproximativ 200 de zile. America Latină și Caraibe au înregistrat unele dintre cele mai lungi închideri realizate vreodată, cu 18 țări și teritorii afectate de închideri totale sau parțiale ale școlilor.

Agenția ONU estimează în Africa de Est și de Sud că 40% din totalul copiilor cu vârste cuprinse între 5 și 18 ani sunt în prezent în afara școlii.

Elder a adăugat că, dacă aceste cifre „nu au rezonat cu cei de la putere, atunci un raport al Băncii Mondiale estimează o pierdere de 10 trilioane de dolari în câștiguri în timp”, pentru această generație de elevi.

La fel de alarmant este și faptul că soluția învățării la distanță este „pur și simplu inaccesibilă” pentru cel puțin o treime din elevii lumii, a continuat purtătorul de cuvânt al UNICEF. În Asia de Est și Pacific, „80 de milioane de copii nu au acces la niciun fel de învățare la distanță.

„Situația nu poate continua”
Într-un apel la acțiune, UNICEF a făcut apel la cinci pași principali: școlile ar trebui să se redeschidă cât mai curând posibil; guvernele și donatorii trebuie să protejeze bugetul educației; înscrierea ar trebui extinsă la copiii care erau deja în afara școlii înainte de COVID-19 – prin înlăturarea barierelor financiare și relaxarea cerințelor de înscriere – și transferurile de numerar către cei mai vulnerabili trebuie crescute.

„Totul trebuie făcut pentru a pune capăt pandemiei”, a spus domnul Elder, începând cu punerea la dispoziție a vaccinurilor peste tot prin distribuirea de doze în exces și finanțare pentru a sprijini lansarea campaniilor de vaccinare.

Sursă foto: https://www.dreamstime.com/depressed-boy-sitting-alone-sad-feeling-outside-school-schoolboy-sits-stairs-crying-bullying-concept-stop-abusing-image161872567

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *