fbpx

Marian Staș și-a anunțat demisia din Ministerul Educației: ”Eu nu girez cu statutul meu profesional o atare stare de fapt”

Profesorul Marian Staș și-a anunțat, printr-un editorial publicat în ziarul Adevărul, demisia din funcția de consilier al ministrului Educației. Staș avea în atribuții coordonarea programului de școli-pilot. În editorial, el explică demisia prin tergiversarea acestui program.

Textul demisiei lui Marian Staș:

Doamnă ministru, Vă aduc la cunoştinţă demisia mea din funcţia de consilier la cabinetul secretarului de stat pentru învăţământ preuniversitar, începând cu data de 14.05.2020. Motivul instituţional al deciziei mele este distanţa, devenită inacceptabilă pentru mine, dintre clauzele contractului nostru de onoare agreate înainte de a da curs invitaţiei de a lucra împreună, şi realitatea din teren, la zi. Vă reamintesc faptul că, înainte de învestirea Guvernului din care faceţi parte, în noiembrie 2019, pentru punerea în fapt eficientă a activării art. 26 LEN, am convenit reciproc următoarele: Crearea unei structuri distincte, în organigrama MEC, având ca unic scop generarea procesului pilotării Subordonarea directă a structurii sus-menţionate, ministrului educaţiei şi cercetării Coordonarea acestei structuri de către subsemnatul, învestit fiind cu autoritatea formală necesară îndeplinirii unui obiectiv de politici publice educaţionale fără precedent, începând cu anul şcolar 2020-2021 În aceste condiţii, eu am garantat cu loialitatea, profesionalismul şi reputaţia mea punerea în fapt a proiectului. Soluţia instituţională pe care aţi decis-o, în loc, a fost cu totul alta. Am acceptat-o, din respect faţă de proiect. Acum, ea şi-a probat lipsa de viabilitate. Am început formal activitatea în MEC în 22.01.2020. În 06.02.2020, v-am transmis foaia de parcurs a procesului pilotării, în 07.02.2020, prima formă a Hotărârii de Guvern pentru activarea art. 26 LEN, iar în 09.02.2020, prima formă a Notei de Fundamentare a HG. Până azi, cel puţin 7 (şapte) gimnazii şi licee din ţară şi-au manifestat interesul şi dorinţa explicită de a fi parte din proiectul pilotării. În 10.02.2020, aţi transmis explicit colaboratorilor direcţi acest mesaj: “Hai la treabă! Mâine vreau documentele! Nu mai lungim lucrurile!” Realitatea de fapt a probat, consistent, nedorit, contrariul. La peste trei luni de la iniţiere, procesul instituţional de avizare / aprobare a HG-NF rămâne împotmolit în meandre birocratice şi de atitudine ce nu au absolut nimic de-a face cu exerciţiul de leadership politic autentic, pe care, sincer, am avut convingerea că vi-l puteţi asuma pentru a duce împreună la bun sfârşit acest proiect. Aveţi la dispoziţie documentele oficiale aferente pilotării, foaia de parcurs, şcolile interesate de pilotare şi, mai ales, soluţia de finanţare prin fonduri europene, pentru a acţiona în continuare aşa cum decideţi. Eu nu girez cu statutul meu profesional o atare stare de fapt, a unei tergiversări ce periclitează serios începerea pilotării începând cu anul şcolar 2020-2021, drept pentru care pun punct aici colaborării noastre. Cu stimă, M.S.

Citeste mai mult: adev.ro/qac49j