fbpx

FSE Spiru Haret îi cere ministerului să modifice circulara privind încheierea situației școlare

Photo 27208365 © Hongqi Zhang (aka Michael Zhang) | Dreamstime.com

Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Haret” solicită, într-un comunicat publicat în publicația sa online Școala Românească, modificarea circularei privind încheierea situației școlare în vederea examenelor naționale.

Comunicatul, integral:

Federația Sindicatelor din Educație „SPIRU HARET” a luat act de adresa Ministerului Educației nr. 3808/DGIP/07.06.2021, prin care sunt transmise inspectoratelor școlare precizări în vederea desfășurării examenului de Evaluare Națională.

Cităm pct. I al adresei respective: „În toate unitățile de învățământ, încheierea situațiilor școlare se va face conform Regulamentului-cadru de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar, aprobat prin OMEC nr. 5447/2020, cu modificările și completările ulterioare. Titlul VII, Capitolul III, Secțiunea I, art. 101 si art. 107, alin. 2, 4 și 6” (?!).

Problemele sunt generate de menționarea alin. (4) și (6) ale art. 107. Textele respective prevăd:

(4) Numărul de calificative/note acordate semestrial fiecărui elev, la fiecare disciplină de studiu, exclusiv nota de la lucrarea scrisă semestrială (teză), trebuie să fie cel puţin egal cu numărul săptămânal de ore de curs prevăzut în planul de învăţământ. Fac excepţie disciplinele cu o oră de curs pe săptămână, la care numărul minim de calificative/note este de două.

„(6)Elevii aflaţi în situaţie de corigenţă vor avea cu cel puţin un calificativ/o notă în plus faţă de numărul de calificative/note prevăzut la alin. (4), ultimul calificativ/ultima notă fiind acordat/ă, de regulă, în ultimele două săptămâni ale semestrului.

 

Ori, pentru anul școlar 2020-2021, prin Ordinul ministrului educației nr. 3108/2021 pentru completarea Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar, au fost introduse în R.O.F.U.I.P. dispoziții speciale, DEROGATORIIpotrivit cărora:

1. La articolul 107, după alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (41), cu următorul cuprins:

            “(41) În anul şcolar 2020-2021prin derogare de la prevederile alin. (4), numărul de calificative/note acordate semestrial fiecărui elev, la fiecare disciplină de studiu, va fi de minimum două, indiferent de numărul de ore alocat disciplinei prin planurile-cadru.”

  1. La articolul 107, după alineatul (6) se introduce un nou alineat, alineatul (61), cu următorul cuprins:

            “(61) În anul şcolar 2020-2021, prin derogare de la prevederile alin. (6), elevii aflaţi în situaţie de corigenţă vor avea cel puţin trei calificative/note, ultimul/a calificativ/notă fiind acordat/ă în ultimele două săptămâni ale semestrului.

 

Vă rugăm să observați că prin acest ordin nu se modifică alin. (4) și (6), ci se introduc două alineate noi, distincte.

În consecință, la pct. I din Adresa nr. 3808/DGIP/07.06.2021 ar fi trebuit făcută trimitere la „art. 107 alin. (2), (41) și (61)”, nu la alin. (4) și (6) – existența sintagmei „cu modificările și completările ulterioare” nu este de natură a acoperi eroarea, deoarece alin. (4) și (6) nu au suferit modificări/completări; ele pur și simplu nu sunt aplicabile în acest an școlar.

Evident, adresa în cauză a generat confuzie și discuții: pe de o parte, avem dispozițiile derogatorii pentru acest an școlar instituite printr-un ordin de ministru din luna ianuarie; pe de altă parte, avem o notă din luna iunie prin care li se comunică imperativ că se aplică regula generală.

 

În consecință, vă solicităm să reveniți de urgență asupra adresei nr. 3808/DGIP/07.06.2021, modificând pct. I în acord cu legislația în vigoare, cu informarea Federației Sindicatelor din Educație „SPIRU HARET”.

Sursă foto: https://www.dreamstime.com/royalty-free-stock-photo-teacher-working-office-image27208365

încheierea situației școlare