Rapoartele descriptive de evaluare a elevilor din clasa pregătitoare și clasa I, documente care ar urma să fie introduse din această toamnă, vor fi realizate în luna mai a fiecărui an, în format electronic.
Aceste prevederi sunt incluse în proiectul de Metodologie de completare şi valorificare a rapoartelor descriptive de evaluare a dezvoltării fizice, socio-emoționale, cognitive, a limbajului și a comunicării, precum și a dezvoltării capacităților și atitudinilor de învățare la finalul clasei pregătitoare şi al clasei I. Proiectul a fost lansat, azi, în dezbatere publică de către Ministerul Educației.
În cazul preșcolarilor, rapoartele similare trebuie să fie realizate la finalul grupei mari de grădiniță, în perioada mai-iunie, însă nu mai târziu de încheierea anului școlar în curs.
Ce prevede proiectul de act normativ:
Rapoartele de evaluare se completează pentru toţi elevii din clasele pregătitoare, respectiv din clasele I din cadrul unităţilor de învăţământ de stat sau privat acreditat.
Scopul întocmirii Rapoartelor de evaluare îl reprezintă orientarea şi optimizarea procesului educativ, în vederea pregătirii elevilor pentru a răspunde solicitărilor de tip şcolar.
Procesul de evaluare a elevilor din clasa pregătitoare, respectiv din clasa I se desfășoară pe tot parcursul anului școlar prin aplicarea de metode, tehnici, proceduri, instrumente de evaluare în conformitate cu prevederile programelor școlare corespunzătoare în vigoare şi se finalizează în luna mai a anului școlar respectiv prin completarea Rapoartelor de evaluare aferente.
Rapoartele de evaluare sunt completate de către cadrul didactic care predă la clasa respectivă, împreună cu profesorul-logoped, psihologul școlar, consilierul școlar, după caz.
Completarea Rapoartelor de evaluare se realizează la finalul clasei pregătitoare, respectiv la finalul clasei I, în luna mai a anului şcolar corespunzător, în urma observării şi evaluării elevilor desfăşurate de către fiecare cadru didactic responsabil, pe tot parcursul anului şcolar.
Cadrul didactic asigură completarea Rapoartelor în format electronic, utilizând aplicația informatică dedicată.
Proiectul de metodologie poate fi descărcat, integral, de aici: Proiect_OM_Metodologie_Rapoarte_evaluare_pregatitoare_clasa_I