fbpx

Programa școlară pentru disciplina ”Managementul emoțiilor” a fost publicată în Monitorul Oficial

Photo 116463610 © Kiosea39 | Dreamstime.com

Ordinul de ministru prin care este aprobată programa școlară pentru disciplina ”Managementul emoțiilor”, destinată elevilor din învățământul liceal și profesional, a fost publicată, azi, în Monitorul Oficial.

Disciplina este opțională.

Conform ordinului de ministru, Programa școlară se aplică în sistemul de învățământ preuniversitar în anul școlar 2023—2024, ca ofertă națională de curriculum la decizia școlii sau în cadrul temelor incluse în activitatea corespunzătoare disciplinelor de studiu din ariile curriculare Om și societate, Consiliere și orientare și Limbă și comunicare, opțional integrat la nivelul acestor arii începând cu anul școlar 2022—2023.

Disciplina poate fi studiată în oricare an de studiu din învățământul liceal, la decizia școlii, cu un buget de timp de 1 oră/săptămână, pe durata unui an școlar. Acest buget de timp are caracter orientativ, organizarea timpului pe săptămână sau pe durata anului școlar fiind flexibilă, la decizia școlii.

Disciplina propusă se adresează tuturor elevilor, indiferent de filieră, profil sau specializare. Se încadrează tematic în ariile curriculare Om și societate, Consiliere și orientare și Limbă și comunicare, fiind un opțional integrat la nivelul acestor arii.

Programa răspunde necesității accentuării educației afective în învățământul preuniversitar, ca răspuns la nevoi psihologice specifice vârstelor de dezvoltare în contextul provocărilor multiple ale mediului familial, școlar și social. Cercetările demonstrează că de gestionarea eficientă a propriilor emoții depinde și relația elevului cu școala, cu învățarea și cu viața, în general.

Adresându-se elevilor din clasele a IX-a—a XII-a, acest opțional urmărește să îi ajute să își exploreze trăirile, în contextul trecerii de la gimnaziu la liceu sau de la liceul la învățământul superior ori la viața profesională, al adaptării la un nou ethos școlar/organizațional, la noi grupuri/comunități și la noi cerințe.

Astfel, urmărește să pună bazele logicii unei stări de bine în sala de clasă, cu impact atât personal, cât și organizațional. De asemenea, răspunde nevoilor adolescenților de a înțelege strategiile personale sau ale celorlalți de exprimare și reglare emoțională în diferite medii și contexte, inclusiv în mediul virtual, în condițiile în care tinerii petrec din ce în ce mai mult timp în fața ecranelor, departe de interacțiunea socială clasică

Sursă foto: https://www.dreamstime.com/masked-young-woman-expressing-different-emotions-gray-wall-background-image116463610

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.