Prof. Doru Căstăian: Elevii mei au ajuns de un pragmatism înfiorător. Ce nu e pentru examen nu există

Doru Căstăian, profesor de Filosofie la Liceul de Arte “Dimitrie Cuclin” din Galaţi, afirmă că elevii săi au devenit ”de un pragmatism înfiorător”, în sensul că îi interesează doar materiile pentru examen.

In cadru unui webinar despre noile planuri-cadru, organizat de Proiectul MERITO, profesorul Căstăian a explicat că și părinții au ajuns să aibă ca miză principală promovarea examenelor de către copiii lor, astfel încât ”să scape din sistem”.

”Hai să ne uităm ce se întâmplă cu părinții în momentul ăsta. Părinții, în momentul ăsta, nu cred că sunt mai dornici de învățare profundă decât sunt profesorii sau copiii. Ci, mai degrabă, vor să-și treacă cât mai repede copiii pe sub furcile astea caudine ale examenelor și să scape cât mai repede din sistem, deci nu văd niciun motiv pentru care lucrurile ar fi altfel.

Ne uităm la elevi. Nu știu cum sunt elevii dumneavoastră, poate că sunt cu vederi mai largi, dar ai mei au ajuns să fie de un pragmatism absolut înfiorător, adică ce nu se califică pentru examene nu există”, a explicat cadrul didactic.

”Problema pe care ar trebui să ne-o punem cumva este legată de ce anume va sancționa practica, dacă ea nu va fi ceea ce trebuie. Cu alte cuvinte, bun, presupunând că unii profesori vor fi creatori nemaipomeniți de CDEOȘ-uri, că unii vor învăța, că există bunăvoință și așa mai departe, pentru mine întrebarea fundamentală este: OK, și acolo unde nu se va întâmpla asta, care vor fi mecanismele care vor sancționa lucrurile astea? Pentru că, dacă mă uit, nu văd niciun element de sancționare care să mi se pară credibil”, a adăugat profesorul Doru Căstăian.

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.