fbpx

Prof. Cătălin Ciupală: Trebuie investit real în cursuri bune de formare a profesorilor

Sursă foto: proiectulmerito.ro

Cătălin Ciupală, profesor de matematică la Colegiul Național Andrei Șaguna din Braşov, afirmă că este nevoie ca Ministerul Educației să facă investiții în cursuri bune de formare a cadrelor didactice.

În contextul rezultatelor dezastruoase ale testării din liceele ROSE, profesorul Cătălin Ciupală a tras un semnal de alarmă, într-o intervenție la Aleph News:  „Cred că Ministerul Educației ar trebui să investească în resursa umană. Mai concret, trebuie investit real în cursuri bune și foarte bune de formare al profesorilor din actualul sistem.

S-a făcut o strategie națională, astfel încât noii profesori care vin și vor veni destul de mulți profesori pentru că avem o criză mare de personal, o să fie foarte bine pregătiți. Dacă nu investești în formarea profesorilor, nu vei avea deloc rezultate sustenabile. Doar rezultate de moment și foarte mici”. 

Întrebat dacă au existat și alți factori care au contribuit la rezultatele din testarea desfășurată în liceele ROSE, profesorul Cătălin Ciupală a răspuns: ”Factorul social este foarte important, dar nu cel mai important. Mediul social în care se află copiii, adică toate grupurile de prieteni, familia, societatea în ansamblu, este foarte importantă. Dacă tu nu ai o motivație intrinsecă și o motivație pentru a învăța, nu vei învăța.

Dacă nu vei învăța, nu vei ști. E foarte simplu, ecuația e simplă. Dar trebuie investit inclusiv în zonele acestea defavorizate, trebuie investit inclusiv în partea socială. Dar, repet, cea mai importantă este resursa umană care trebuie și împrospătată, dar și formată bine și corect pe baze științifice.”

După ce trec prin examenul de Evaluare Națională, majoritatea elevilor de clasa a noua din liceele ROSE se situează în zona nefuncțională la cunoștințele de matematică și limba română din gimnaziu.

Aceasta este concluzia principală a raportului rezultat în urma evaluării a peste 60.000 de elevi de clasa a noua din liceele ROSE, realizată în cadrul unui parteneriat între Ministerul Educației și Brio. 

La matematică, 91% din 66.109 elevi testați cu materia de clasa a 8-a sunt în categoria de funcționalitate limitată și risc. 

La limba română, 78% din cei 62.697 elevi testați cu materia de clasa a 8-a (pentru care limba română este limba maternă) sunt în categoria de funcționalitate limitată și risc.

Majoritatea elevilor de clasa a noua ”uită” materia de clasa a opta, după Evaluarea Națională – raport

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.