
Cătălin Ciupală, profesor MERITO 2020 care predă matematică la Colegiul Național Andrei Șaguna din Braşov, afirmă că nu orice oră atractivă este și utilă pentru elevi.
Cadrul didactic a prezentat practicile sale privind integrarea tehnologiei în învăţare şi motivarea elevilor prin platforme digitale, la Conferința ”Omul din spatele unui profesor” – Ediția XVIII-a, organizată de PlaYouth.
”Eu fac diferența între atractivitatea orelor și a fi ore bune pentru elevi. Nu orice oră atractivă este și bună pentru elevi. Ba chiar din contră aș putea spune, de multe ori”, a spus profesorul.
”Aș vrea să vorbesc despre matematica vizibilă în liceu. Prin excelență, matematica nu este prea vizibilă sau nu poate fi prea vizibilă. De cele mai multe ori, este destul de abstractă.
În primul rând, matematica, după cum toată lumea cred că știe, în afară de geometrie, este destul de abstractă, este foarte puțin vizuală. În materia de liceu, este mai puțin vizuală decât în gimnaziu, pentru că gradul de abstractizare crește pe măsură ce cresc noțiunile și se aprofundează. Așa că de multe ori utilizez aplicația Desmos. Este o aplicație care se poate optimiza offline, deci nu trebuie să fie neapărat conexiune la internet. Aplicația aceasta, utilizată de elevi, ne permite să utilizăm grafice de funcție. Asta înseamnă că elevii pot învăța mai bine.
Cu ajutorul unor ecuații care sunt destul de abstracte și cu ajutorul acestei aplicații, putem să vizualizăm ceea ce se întâmplă în spate. Asta înseamnă că anumite lucruri pot căpăta sens și semnificații în mintea elevilor”, a transmis prof. Cătălin Ciupală.
Urmărește prezentarea făcută de profesorul Cătălin Ciupală, aici: