SONDAJ ”Părinții cer schimbare”: Peste 70% dintre profesorii din mediul urban nu au respectat orarul la școala online
31 Mai 2020, 15:58
Un sondaj realizat pe internet de comunitatea ”Părinții cer schimbare” aduse informații noi despre modul în care s-a desfășurat școala online în mediul urban, în perioada de pandemie. Potrivit sondajului, 77% dintre profesori nu au respectat orarul dinainte de suspendarea școlii decât în proporție de 50% sau mai puțin. De asemenea, 22% dintre profesorii din mediul urban nu au interacționat în niciun mod cu elevii.
Între 4% și 7% dintre participanții la sondaj au afirmat că nu fac deloc școala online.
Principalele concluzii ale sondajului realizat de ”Părinții cer schimbare”:
- 22% dintre profesorii din mediul urban nu au interacționat în niciun mod cu elevii.
- 76% dintre elevii care au participat la cursuri online au făcut-o de 3-5 ori pe săptămână
- 44% dintre elevii care au participat la cursuri online au petrecut între 3-6 ore în față ecranelor zilnic pentru orele online, iar 51% au petrecut 2 ore sau mai puțîn
- Pentru 28% dintre elevi orele online sunt “foarte solicitante”
- Durata recomandată a orelor de curs a fost respectată doar în proporție de 62%, pe când în 31% dintre cazuri orele online depășeau această durata
- 77% dintre profesori nu au respectat orarul dinainte de suspendarea școlii decât în proporție de 50% sau mai puțîn
- 75% dintre elevi au participat la toate cursurile organizate online
- Motivele pentru care elevii nu au putut participa la unele cursuri sunt diverse:
- – 14% din cauza lipsei de comunicare a profesorilor
- – 14% din cauza lipsurilor tehnice (internet sau dispozitiv)
- – 9% din lipsa de interes
- Pentru 24% dintre elevi volumul de teme primite a fost ”foarte mare”. Pentru 47%dintre elevi acesta a fost “potrivit”
- 73% dintre elevi au putut respectă întotdeauna termenele de predare ale temelor
- 56% dintre elevi au avut nevoie de ajutorul părinților pentru a rezolva temele primite în urmă orelor online
- 36% dintre părinți consideră că atitudinea profesorilor la cursurile online a fost diferită față de cea de la clasa. 33% consideră că a fost aceeași
- Interacțiunea cu învățătorii/diriginții a fost “Potrivită sau foarte bună” pentru 60% dintre părinți. Pentru 40% dintre părinți interacțiunea a fost “Foarte scăzută” sau a lipsit în totalitate
- Doar 63% dintre învățători/diriginți au informat părinții în legătură cu modificările survenite în această perioada (communicate de la Minister, adrese, chestionare)
- 67% dintre părinți susțîn că “Unii profesori au făcut eforturi, alții nu” pentru îmbunătățirea abilității lor de a comunica cu elevii în mediul online.
Sondajul a fost efectuat online, în perioada 21-25 mai și au răspuns 1048 de persoane.
(1, 2, 3) La chestionar au răspuns părinți ai căror copii frecventează școala primară (39%), 42% -gimnaziul și 12% liceul. 93% dintre copiii părinților care au răspuns sondajului sunt înscriși în învățământul de stat.
Repondenții locuiesc în proporție covârșitoare în mediul urban, 93%, ceea ce face că sondajul să fie semnificativ doar pentru acest segment de populație.