fbpx

SONDAJ ”Părinții cer schimbare”: Peste 70% dintre profesorii din mediul urban nu au respectat orarul la școala online

Un sondaj realizat pe internet de comunitatea ”Părinții cer schimbare” aduse informații noi despre modul în care s-a desfășurat școala online în mediul urban, în perioada de pandemie. Potrivit sondajului, 77% dintre profesori nu au respectat orarul dinainte de suspendarea școlii decât în proporție de 50% sau mai puțin. De asemenea,  22% dintre profesorii din mediul urban nu au interacționat în niciun mod cu elevii.

Între 4% și 7% dintre participanții la sondaj au afirmat că nu fac deloc școala online. 

Principalele concluzii ale sondajului realizat de ”Părinții cer schimbare”:
  • 22% dintre profesorii din mediul urban nu au interacționat în niciun mod cu elevii.
  • 76% dintre elevii care au participat la cursuri online au făcut-o de 3-5 ori pe săptămână
  •  44% dintre elevii care au participat la cursuri online au petrecut între 3-6 ore în față ecranelor zilnic pentru orele online, iar 51% au petrecut 2 ore sau mai puțîn
  • Pentru 28% dintre elevi orele online sunt “foarte solicitante”
  • Durata recomandată a orelor de curs a fost respectată doar în proporție de 62%, pe când în 31% dintre cazuri orele online depășeau această durata
  • 77% dintre profesori nu au respectat orarul dinainte de suspendarea școlii decât în proporție de 50% sau mai puțîn
  • 75% dintre elevi au participat la toate cursurile organizate online
  •  Motivele pentru care elevii nu au putut participa la unele cursuri sunt diverse:
    • – 14% din cauza lipsei de comunicare a profesorilor
    • – 14% din cauza lipsurilor tehnice (internet sau dispozitiv)
    • – 9% din lipsa de interes
  • Pentru 24% dintre elevi volumul de teme primite a fost ”foarte mare”. Pentru 47%dintre elevi acesta a fost “potrivit”
  • 73% dintre elevi au putut respectă întotdeauna termenele de predare ale temelor
  • 56% dintre elevi au avut nevoie de ajutorul părinților pentru a rezolva temele primite în urmă orelor online
  •  36% dintre părinți consideră că atitudinea profesorilor la cursurile online a fost diferită față de cea de la clasa. 33% consideră că a fost aceeași
  • Interacțiunea cu învățătorii/diriginții a fost “Potrivită sau foarte bună” pentru 60% dintre părinți. Pentru 40% dintre părinți interacțiunea a fost “Foarte scăzută” sau a lipsit în totalitate
  • Doar 63% dintre învățători/diriginți au informat părinții în legătură cu modificările survenite în această perioada (communicate de la Minister, adrese, chestionare)
  • 67% dintre părinți susțîn că “Unii profesori au făcut eforturi, alții nu” pentru îmbunătățirea abilității lor de a comunica cu elevii în mediul online.

Sondajul a fost efectuat online, în perioada 21-25 mai și au răspuns 1048 de persoane.

(1, 2, 3) La chestionar au răspuns părinți ai căror copii frecventează școala primară (39%), 42% -gimnaziul și 12%  liceul. 93% dintre copiii părinților care au răspuns sondajului sunt înscriși în învățământul de stat.

Repondenții locuiesc în proporție covârșitoare în mediul urban, 93%, ceea ce face că sondajul să fie semnificativ doar pentru acest segment de populație. 

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.