fbpx

OFICIAL 29 de lei/lucrare scrisă, plata pentru profesorii evaluatori la Titularizare în 2025

ID 331516217 © Yevheniikaz | Dreamstime.com

Profesorii evaluatori la concursul de Titularizare din 2025 vor fi plătiți cu 29 de lei pentru fiecare lucrare scrisă.

Suma apare într-un ordin de ministru referitor la plata profesorilor implicați în examenele naționale, docuent obținut de Educație Privată.

Norme de plată a personalului din cadrul comisiilor desemnate în cadrul concursului național de ocupare a posturilor didactice/ catedrelor vacante/rezervate din învățământul preuniversitar, sesiunea 2025

Art. 1 (1) Pentru organizarea și desfășurarea concursului se numește comisia județeană/municipiului București de organizare și desfășurare a concursului, prin decizia inspectorului școlar general, în următoarea componență:
a) președinte – inspector școlar general adjunct/inspector școlar;
b) 4-20 secretari – inspectori școlari cu atribuții referitoare la managementul resurselor umane/inspectori școlari/directori;
c) 4-15 informaticieni/analiști programatori – fiecare remunerat cu un tarif de 6 lei/fișă candidat operată;
d) consilierul/consilierii juridic(i) ai inspectoratului școlar.
(2) Pentru activitatea desfășurată în cadrul concursului național de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate, persoana responsabilă cu activitatea de comunicații virtuale la nivelul inspectoratelor școlare sau a centrelor de concurs este remunerată cu 1.315 lei.
Art. 2 (1) Proba scrisă a concursului are loc în centre de concurs, iar activitatea centrului de concurs este coordonată de o comisie, numită prin decizia inspectorului școlar general, în următoarea componență:
a) președinte – inspector școlar;
b) 1-3 secretari – directorul/directorul adjunct al unității de învățământ în care se desfășoară proba scrisă – remunerat cu 415 lei;
c) 6-18 membri – inspectori școlari, directori/directori adjuncți;
d) 4-6 informaticieni/analiști programatori/ajutori analiști programatori – fiecare remunerat cu 365 lei;
e) profesori asistenți (supraveghetori), fiecare remunerat cu un tarif de 210 lei/zi;
f) profesor asistent cu competențe digitale cu atribuții de scanare și de încărcare a lucrărilor candidaților pe platforma dedicată evaluării digitalizate 250 lei/zi.

Art. 3 (1) Comisia județeană/municipiului București de organizare și desfășurare a probelor practice/orale în profilul postului și a inspecțiilor speciale la clasă, numită prin decizia inspectorului școlar general, are următoarea componență:
a) președinte – inspector școlar general adjunct/inspector școlar;
b) membri – câte doi profesori titulari, cu gradul didactic I, cu specializarea în profilul postului/responsabili ai comisiilor metodice cu specializarea în profilul postului/inspectori școlari cu specializarea în profilul postului/metodiști ai inspectoratului școlar cu specializarea în profilul postului, pentru fiecare disciplină de concurs la care s-au înscris candidați, pentru cel mult 40 de candidați – fiecare remunerat cu un tarif de 16 lei/candidat, cu excepția inspectorilor școlari;
c) 1-7 secretari – inspectori școlari/directori ai unităților de învățământ în care se desfășoară probele.
(2) Contestațiile la probele practice/orale/inspecțiile speciale la clasă în profilul postului se soluționează de către o comisie, constituită din alte persoane decât cele care au evaluat inițial aceste probe, numită prin decizia inspectorului școlar general, în următoarea componență:
a) președinte – inspector școlar general adjunct/inspector școlar;
b) membri – câte doi profesori titulari, cu gradul didactic I, cu specializarea în profilul postului/inspectori școlari cu specializarea în profilul postului/metodiști ai inspectoratului școlar cu specializarea în profilul postului, pentru fiecare disciplină de concurs la care s-au depus contestații, pentru cel mult 40 de candidați – fiecare remunerat cu un tarif de 16 lei/candidat, cu excepția inspectorilor școlari;
c) 1-2 secretari – inspectori școlari.
(3) În mod excepțional, pentru disciplinele la care nu se identifică profesori titulari cu gradul didactic I, inspectorul școlar general poate numi membri în comisia pentru evaluarea probei practice/orale în profilul postului sau inspecției speciale la clasă și de soluționare a contestațiilor, profesori titulari din învățământul preuniversitar care au dobândit gradul didactic II sau definitivarea în învățământ ori cadre didactice din învățământul universitar, remunerați cu un tarif de 16 lei/candidat.

Art. 4 (1) Comisia de evaluare a lucrărilor scrise se constituie la nivelul fiecărui centru de evaluare, prin decizie a inspectorului școlar general, în următoarea componență:
a) președinte – inspector școlar general adjunct/inspector școlar
b) profesori evaluatori – câte doi profesori evaluatori din învățământul preuniversitar având gradul didactic I sau II pentru fiecare disciplină de concurs/80 lucrări scrise – fiecare remunerat cu un tarif de 29 lei/lucrare evaluată;
c) al treilea profesor evaluator, după caz, conform prevederilor art. 70 alin. (4) din Metodologiacadru aprobată prin Ordinul ministrului educației nr. 7495/2024 – remunerat cu un tarif de 29 lei/lucrare evaluată;
d) 2-3 secretari de comisie – cadre didactice din învățământul preuniversitar – fiecare remunerat cu 515 lei;
e) 3-5 informaticieni pentru fiecare locație în care se desfășoară activități de evaluare a lucrărilor scrise – fiecare remunerat cu 2000 lei.
(2) În mod excepțional, pentru disciplinele la care nu se identifică profesori evaluatori din învățământul preuniversitar având gradul didactic I sau II, inspectorul școlar general poate numi, cu avizul Ministerului Educației, membri în comisiile de evaluare a lucrărilor scrise cadre didactice din învățământul universitar, remunerați cu un tarif de 29 lei/lucrare evaluată.

Art. 5 (1) Pentru evaluarea lucrărilor pentru care s-au depus contestații se constituie, prin decizie a inspectorului școlar general, comisia de soluționare a contestațiilor formată în totalitate din alte persoane decât cele din comisia de evaluare a lucrărilor scrise:
a) președinte – inspector școlar general/inspector școlar general adjunct/inspector școlar;
b) profesori evaluatori – câte doi profesori evaluatori din învățământul preuniversitar având gradul didactic I sau II pentru fiecare disciplină de concurs/80 lucrări scrise – remunerat cu un tarif de 29 lei/lucrare evaluată;
c) al treilea profesor evaluator, după caz, conform prevederilor art. 70 alin. (4) din Metodologiacadru aprobată prin Ordinul ministrului educației nr. 7495/2024 – remunerat cu un tarif de 29 lei/lucrare evaluată;
d) 1-2 secretari de comisie – cadre didactice din învățământul preuniversitar – fiecare remunerat cu 515 lei;
e) informaticieni pentru fiecare locație în care se desfășoară activități de reevaluare a lucrărilor scrise – fiecare remunerat cu un tarif de 2000 lei.
(2) În mod excepțional, pentru disciplinele la care nu se identifică profesori evaluatori din învățământul preuniversitar având gradul didactic I sau II, inspectorul școlar general poate numi, cu avizul Ministerului Educației și Cercetării, membri în comisia de soluționare a contestațiilor cadre didactice din învățământul universitar, remunerați cu un tarif de 29 lei/lucrare evaluată.

Art. 6 Pentru activitatea desfășurată în cadrul concursului național de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate, persoana responsabilă cu derularea și monitorizarea procesului de supraveghere audio-video este plătită cu 1100 lei.

Art. 7 Persoanele care fac parte din comisiile prevăzute în prezentul ordin beneficiază de decontarea cheltuielilor de cazare, transport și indemnizația de delegare, conform Ordinului ministrului finanțelor nr. 1235/2023 pentru actualizarea cuantumului indemnizației de delegare/detașare și a cuantumului alocației de cazare prevăzute în anexa la Hotărârea Guvernului nr. 714/2018 privind drepturile și obligațiile personalului autorităților și instituțiilor publice pe perioada delegării și detașării în altă localitate, precum și în cazul deplasării în interesul serviciului. Decontarea acestor cheltuieli se acordă, după caz, de unitatea de învățământ sau de inspectoratul școlar în care acestea au funcția de bază.

Ordinul de ministru poate fi accesat, integral, aici: Ordin plata Examene Nationale

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.