fbpx

Grădinița Prikindel: O tradiție și o bună practică – parteneriat grădiniță, școală, familie

de Mihaela Mitroi, director Grădiniţa Prikindel

Modelul de educație dezvoltat de toate instituțiile de educație ale Fundației Romanian Business School se bazează pe o coerență dinamică programatică în activitatea de dezvoltare a copiilor de-a lungul anilor. Acesta este unul dintre avantajele dinamicii de tip design thinking. Colaborarea între echipele de educatori de la toate nivelurile face din trecerea de la GRĂDINIȚA PRIKINDEL la ȘCOALA METROPOLITANĂ ARC un pod magic!

În aceeași perspectivă a integrării tuturor celor care au impact relevant în formarea copilului, familia este implicată  în crearea unui spațiu stimulativ și coerent în care copilul învață în siguranță, cu bucurie, prin joc, explorare,  comunicare autentică, atât cu egalii lui, cât și cu toți adulții implicați, fără a simți constrângere sau teamă.

Colaborarea aceasta dintre grădiniță, familie și școală se realizează prin discuții libere, deschise, cu părinții care se întreabă Care este școala potrivită pentru prikindelul meu?, dar și și prin implementarea unor activități derulate împreună de educatorii din grădiniță și învățătorii care vor prelua ștafeta.

 În luna noiembrie Prikindeii de la grupa mare au făcut cunoștință cu viitorul lor mentor, Mitrut Danut

S-au pregătit două activități în care  educatoarea de la grupa mare  și viitorul învățător, care va prelua copiii la clasa pregătitoare în  viitorul an școlar, au lucrat  în echipă cu cei mici: discuții calde, jocuri, creație plastică, explorare de tip științific.

La Întâlnirea de dimineață, obișnuitul început al unei zile la Grădinița Prikindel, învățătorul Mitrut Danut și-a cunoscut viitorii lui elevi prin cântec și sunet de chitară, prin jocuri muzicale și ritmuri create de ei, exprimându-și astfel starea de spirit, deci altfel decât prin răspunsuri la clasicul: Cum te numești?

Apoi,cu ajutorul creioanelor de scris, a foilor în formă de chitară și a muzicii de fundal, prikindeii au trasat elemente grafice, pe care, mai târziu, la școală le vor îmbina și vor scrie literele mari de tipar. Abordarea aceasta interdisciplinară și îmbinarea armonioasă între învățare și joc, muzica și voia bună au dus la o stare de spirit placută, au creat o energie pozitiva și o dorință entuziastă de a  pătrunde cât mai repede în ..TAINELE ȘCOLII. Toate aceste activități au fost urmărite, online, de către părinții prikindeilor de la grupa mare.